همزمان با دهه کرامت فعالیت نخستین مرکز پخش و ارائه نایلون و ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی در منطقه ترشیز شهرستان کاشمر آغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس حفاظت محیط زیست کاشمرگفت: این فروشگاه با تحقیق و پیگیری سازمان مردم نهاد زیست محیطی کتابکده نردبان آسمان به نام "زیست یار "در منطقه ترشیز شروع به فعالیت کرده و عرضه پلاستیک های فروشگاهی، کیسه زباله، سفره ها و تمامی ظروف یکبار مصرف را با منشا گیاهی از نشاسته ذرت ارائه می دهد.

مهدی جمعه پور افزود: بنا بر اظهارات شرکت تولید کننده، این ظروف طی مدت شش ماه تجزیه می شوند ضمن آنکه از لحاظ قیمت نیز تفاوتی با پلاستیک های دیگر ندارد.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش استفاده از پلاستیک و لوازم یکبار مصرف باعث شده که صدمات زیادی به طبیعت وارد شود گفت: با توجه به زمان تجزیه بسیار طولانی و بعضا غیر قابل تجزیه پلاستیک ها و لوازم یکبار مصرف ،هدف گذاری مبنی بر ترویج فرهنگ کاهش استفاده از لوازم یکبار مصرف و استفاده حداقلی از آنها امری ضروری است و باید حتی در موارد استفاده نیز با بکار بردن زباله های پلاستیکی نایلون و ظروف یکبار مصرف با قابلیت گیاهی و تجزیه پذیر جهت حفاظت از طبیعت بکوشیم.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.