قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برگزاری این جشنواره و آثار هنری که به این جشنواره ارسال شده می تواند منشا برکات زیادی برای انقلاب باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مرتضی بختیاری،، در مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره فرهنگی- هنری «خورشید ولایت»، افزود: امیدوارم در پرتو انوار الهی و نور ولایت علی بن موسی الرضا(ع)، آینده سازان ما با اشعار، دلنوشته ها و داستان هایی که خلق کرده اند، بتوانند گامی در راه اعتلای فرهنگ رضوی بردارند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: در مکان مقدسی حضور یافته اید، به ویژه زائران دانش آموزی که برای نخستین بار به این مکان مشرف شده اند. یقین بدانید که دست خالی بر نمی گردید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما هرچه داریم در پرتو الطاف و عنایات حضرت رضا(ع) است، تصریح کرد: شما دانش آموزان معصوم و پاک هستید و هر خواسته ای از این امام بزرگوار داشته باشید برآورده می شود. برای والدین و مربیان، کشور عزیزمان، رهبر فرزانه مان و کودکان لبنانی، فلسطینی، سوریه و... دعا کنید و بخواهید، پرچم ظلم و ستم سرنگون و بیرق اسلام ناب محمدی در سر تا سر عالم برافراشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم برگزاری این جشنواره را حرکت بزرگ و ارزشمندی دانست و گفت: آموزش و پرورش افتخار می کند که قلم های دانش آموزان معطر به عطر رضوی شده و در وصف این امام همام اشعاری را سروده اند.

حمیدرضا کفاش افزود: خوشبختانه، این برنامه در آموزش و پرورش گسترش بیشتری یافته است و تعداد داستان هایی که در این جشنواره شرکت کرده اند، بیشتر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امام رضا(ع) دارای صفات بی شماری هستند، افزود: هنرمندان اگر لحظه ای به صفات این امام نظر کنند، بهترین و ناب ترین سوژه ها را می توانند برای اثرآفرینی خلق کنند.

وی مهربانی، رافت و برخورد مناسب با دیگران را از صفات بارز امام رضا(ع) دانست و عنوان کرد: این صفات را بیاموزید و به کار گیرید و در قالب هنر و فرهنگ به دیگران منتقل کنید.

کفاش تصریح کرد: این امام همام، ملقب به «رضا» و دارای ویژگی¬های رضایت هستند. امام رضا(ع) همواره از آفریدگار جهان، شاکر، در برابر نعمات خداوند سپاسگزار و مقابل آن چه خداوند متعال به او موهبت کرده بود، زبان شکر داشتند. این صفات در وجود این امام بزرگوار در حد اعلا وجود داشت.

وی ادامه داد: ما باید این رضایت را در خود تقویت کنیم، زبان شکر و سپاس را یاد بگیریم و در برابر مربیان، پدر و مادر و بزرگان سر تعظیم فرود آوریم تا در برابر خدا شاکر باشیم. این صفات ارزش زیادی دارد و می توان شعرها و داستان های زیادی در این رابطه سرود و نوشت.

کفاش استقامت در غربت را از دیگر صفات این امام همام دانست و گفت: هنگامی که امام رضا(ع) به این سرزمین وارد شدند در غربت بودند. از هیچ نهراسیدند، مکر دشمن را به هیچ انگاریدند. به تربیت شاگردان و یاران زیادی پرداختند و از غربت و تنهایی، ایستادگی و از مقاومت، پیروزی و توسعه تفکر شیعی آفریدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش مملو از پژوهش ها، مطالعات، تحقیقات و نوشته ها و آثار عظیمی است که باید به این ویژگی¬ها پرداخت و با مطالعه از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با همه ظرفیت های موجود، برای توسعه این حرکت بزرگ و فرهنگی آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: امیدواریم، برگزیدگان این دوره مبلغان بزرگی برای این حرکت عظیم باشند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: این بنیاد از سال 1386 تصمیم گرفت، جشنواره بین المللی با رویکرد زیارت، معرفت و امام رضا(ع) برگزار کند. هر دانش آموزی که دست به قلم گرفته و کاری هنری را آفریده، لحظاتی خود را به امام خوبی ها وصل کرده و بخشی از زیارت با معرفت را از راه دور تجربه کرده است.

محمد تقی فخریان افزود: حدود 37 هزار اثر به دست ما رسیده است و با توجه به محدودیت، 200 اثر انتخاب شده است. 25 کشور از کشورهای اسلامی در این جشنواره شرکت کردند و داوران اذعان داشتند که امسال این آثار در مقایسه با سال های گذشته از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده اند.

فخریان با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، سرشار از عشق به ولایت و محبت به علی بن موسی الرضا(ع) بود، خاطرنشان کرد: در این ایام با سعادت فرصتی دست داد تا دانش آموزان هم بحث زیارت را داشته باشند و هم از این فرصت طلایی به صورت خاص بهره مند شوند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.