همدان؛

دستگیری حفاران غیر قانونی زیر کنیسه یهودیان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: چهار متهم با هدف کشف اشیا عتیقه اقدام به حفر تونل زیر کنیسه یهودیان شهر همدان کرده بودند که توسط ماموران کلانتری دستگیر شدند.

دستگیری حفاران غیر قانونی زیر کنیسه یهودیان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پژمان قویمی اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در اطراف کنیسه یهودیان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان داد که متهمان از چندی پیش یک باب انباری در همسایگی کنیسه یهودیان شهر همدان اجاره کردند و برای دست یابی به اشیای عتیقه ای که گمان می کردند در اطراف این مکان تاریخی وجود دارد، تونلی 30 متری به سمت کنیسه یهودیان حفر کردند که قبل از دستیابی به اشیای عتیقه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و مسئولان میراث فرهنگی، متهمان حین حفاری دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند، برای آن ها پرونده قضایی تشکیل شد و تحویل مراجع قضایی داده شدند و انباری با دستور مقام قضایی پلمپ شد.

گفتنی است کنیسه یهودیان متعلق به دوره قاجاراست و در کوچه جراحان، خیابان باباطاهر شهرهمدان قرار دارد، این مکان تاریخی در سال 89 به عنوان میراث فرهنگی به ثبت ملی ایران رسیده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار