همدان؛

فعالیت 30 هزار واحد صنفی در کشور

رییس اتاق اصناف همدان گفت: اصناف با 30 هزار واحد صنفی و34 هزار عضو در کشور فعالیت می کند.

فعالیت 30 هزار واحد صنفی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا فرسایی با اشاره به اینکه از سال 92 در تمام استان ها صنوف، با رکود مواجه بوده اند اما در استان همدان واحدهای صنفی از 300 واحد به 1000 واحد افزایش یافته است افزود:هم اکنون 2/2 درصد اشتغال کشور درمربوط با اصناف می شود که این میزان نشان دهنده قابلیت افزایش تا 4 درصد است.

وی اظهار داشت :اتاق اصناف می تواند الگوی خوبی برای خدمت رسانی به مردم باشد و درکنار دولتی ها ارائه خدمات بهتر وشایسته تر را داشته باشد.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفا اجتماعی استان همدان هم با اشاره به اینکه اتاق اصناف باید به سمت خوشه سازی وشبکه سازی در قالب اتحادیه ها وصنوف مختلف بپردازد افزود: باید از ظرفیت صنوف در اشتغالزایی به بهترین نحو بهره برد.

توصیفیان با تاکید بر اینکه با تعاونی های تامین نیاز و توزیعی می توان گام های مثبتی در ایجاد اشتغال پایداربه وجود آورد ادامه داد: فروش محصولات ،افزایش کیفیت تولیدات، استقلال واقتصاد مقاومتی را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید برروی مزیت های تولید داخلی وتلاش برای خودکفایی است.

توصیفیان با اشاره به مردمی کردن اقتصاد خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد از شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه باید گام های بلندی برداشته شود.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.