نشریه نیویورک تایمز با بررسی تصاویر ماهواره‌ای جدید اعلام کرد چین جزایر مصنوعی خود را با اهداف نظامی بنا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، سپتامبر گذشته به کاخ سفید سفر کرد و در دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد چین برنامه‌ای برای نظامی سازی جزایر مصنوعی ساخته شده ندارد. این جزایر در طول چند سال گذشته از سوی دولت چین در نزدیکی مناطق تحت اختلاف بنا شده‌اند و در سطح آن ها نیز چندین ساختمان و یا فرودگاه قرار گرفته است.

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده، نشان از برنامه دیگری در خصوص این جزایر دارد. این تصاویر از سوی سازمان تصویربرداری ماهواره‌ای واشینگتن منتشر شده و در آن ها می توان بناها و فرودگاه‌های نظامی را مشاهده کرد.

در تصاویر منتشر شده، نمی توان هیچ جنگنده ای را در کنار باندهای فرود مشاهده کرد؛ اما بر اساس اطلاعات موجود ساختمان های ساخته شده توانایی نگهداری از هر مدل جنگنده چینی را دارا هستند. چند آشیانه بزرگ تر در این جزایر می توانند هواپیماهای بزرگ تر باری، سوخت گیری و حمل و نقل را در خود جای دهند.

در حالی که چین احتمالا منظور از ساخت این ساختمان ها را اهداف غیرنظامی اعلام خواهد کرد، تصاویر منتشر شده موضوع دیگری را نشان می دهد. بر اساس این تصاویر می توان آشیانه هایی را مشاهده کرد که نه تنها از نظر ساختاری تقویت شده اند، بلکه می توانند به آسانی جایی برای نگهداری بزرگ ترین جنگنده های ارتش چین باشند.

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش آورده است: در صورتیکه در این جزایر هواپیماهای نظامی قرار گیرند، مسئله اختلاف نظر چین و فیلیپین و سایر کشورهای منطقه در خصوص مالکیت جزایر و آب ها، بسیار پیچیده تر می شود. حتی قبل از این که آشیانه های هوایی در این جزایر بنا شوند، بسیاری می دانستند چین در نظر دارد تا با استفاده از این جزایر قدرت نظامی خود در منطقه را افزایش دهد.

جزایر مصنوعی چین با اهداف نظامی ساخته شده اند

جزایر مصنوعی چین با اهداف نظامی ساخته شده اند

جزایر مصنوعی چین با اهداف نظامی ساخته شده اند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار