پیشتازی 7 درصدی کلینتون بر نامزد جمهوری خواهان

طبق نظر سنجی مؤسسه رویترز/ایپسوس، نامزد دموکرات ها با برتری 7 درصدی بر ترامپ همچنان پیشتاز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق نظرسنجی جدیدی که از سوی "رویترز-ایپسوس" انجام و نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتازی خود نسبت به رقیب جمهوری خواهش، دونالد ترامپ را به بیش از 7 درصد رسانده است. این در حالی است که پنج شنبه هفته گذشته این فاصله کمتر از سه درصد بود.

طبق این نظرسنجی که از 4 تا 8 اوت (14 تا 18 مرداد)  انجام شد و 1152 رأی دهنده احتمالی را در بر می گرفت، 42 درصد از رأی دهندگان از کلینتون حمایت کردند. این در حالی است که دونالد ترامپ تنها 35 درصد از آرا را بدست آورد.  سایر رأی دهندگان نیز اعلام کردند یا نامزد دیگری را انتخاب می کنند و یا رأی نخواهند داد و یا هنوز نظری در این خصوص ندارند. این نظرسنجی با ضریب خطای 3 درصد تهیه شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد حمایت از ترامپ در حال کاهش است. در نظرسنجی پنج شنبه هفته گذشته 39 درصد از رأی دهندگان از ترامپ و 42 درصد از کلینتون حمایت کرده بودند.

این نظرسنجی 5 روزه در زمانی به پایان رسید که کمپین ترامپ شاهد اتفاقات متفاوتی بود. بعد از اختلافات هفته گذشته ترامپ با سران حزب جمهوری خواه و پدر سرباز مسلمان آمریکایی کشته شده در عراق، او سعی کرد این ماجرا را با سخنرانی خود که در آن طرح اقتصادی اش را مشخص کرده بود و از معافیت های مالیاتی و برخی قوانین دیگر سخن گفته بود، به پایان برساند. اما او با استقبال مطلوبی روبرو نشد. 50 نفر از مسئولان ارشد امنیت ملی آمریکا که از جمهوری خواهان بودند، در نامه ای که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کردند ترامپ بی پرواترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار