در دیدار صبح سه شنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت با دکتر عسکری بر نقش رسانه ملی درحمایت از تولید داخلی به‌منظور رونق اقتصادی کشور تأکید شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در اين نشست، دكتر عسكري در سخناني ضمن اشاره به نقش رسانه در ابعاد مختلف زندگي مردم، گفت: زبان رسانه ملي در ارتباط با جامعه و اركان آن زبان توسعه محور است و سياست‌ها و راهبردهاي تعيين شده نيز با هدف كمك به توسعه كشور در زمينه‌هاي مختلف تعيين مي‌شود.

وي يادآوري كرد: با توجه به نامگذاري سال 95 به سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل به فرمايش رهبر معظم انقلاب، رسانه ملي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي را يك ضرورت حياتي براي كشور مي‌داند و براي تبيين ابعاد و شرايط تحقق آن تلاش مي‌كند.

رئيس صداوسيما افزود: اگر چهره فعلي بازار را در نظر بگيريم، متوجه مي‌شويم كه بازار در تصرف كالاهاي خارجي است، بنابراين رسانه ملي توجه به اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات داخلي را يك فرصت مهم براي خود مي‌داند، به‌گونه‌اي كه معتقديم بايد با برنامه‌ريزي مناسب و همراهي سازمان‌هاي مختلف و با ارائه پيام‌هاي مناسب چهره فعلي بازار را به سمت كالاهاي داخلي تغيير داد.
 
دكتر عسكري گفت: بايد پي‌گيري كرد كالاهاي داخلي كه از استاندارد برخوردارند در سبد مصرفي مردم قرار گيرد. وي افزود: جامعه‌اي كه خود را يك قدرت بزرگ مي‌داند، اگر نتواند كالاهاي مورد نياز مردم را با كيفيت توليد كند، اين قدرت ديگر معني نداشته و نمي‌توان ادعاي تمدن‌سازي داشت و لذا كشوري مي تواند اين ادعا را داشته باشد كه توان توليد داخلي خود را افزايش داده و نيازهاي مردم را برطرف كند.
 
وي با اشاره به سياست صداوسيما در راه‌اندازي شبكه‌اي كه در آن حمايت از صنايع متوسط و كوچك و زود بازده و توليد داخلي هدف توجه باشد، گفت: رسانه ملي حمايت از توليدات داخلي و صنايع را از وظايف خود مي‌داند.
 
دكتر عسكري افزود: بايد در تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات داخلي، جهادگونه وارد ميدان شد و با اقتدار و عمل، غيرت ملي را بيدار كرد. بنابراين به‌عنوان رسانه ملي بايد به ورود كالاهاي خارجي واكنش نشان دهيم و از توليدات دانش‌بنيان و با كيفيت داخلي حمايت كنيم.

وي از مسئولان و متصديان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا با اتخاذ راهبردهاي رسانه‌اي و ارائه اطلاعات مورد نياز، صداوسيما را در فرهنگ‌سازي حمايت از توليدات داخلي ياري رساند تا با گفتمان‌سازي مناسب توجه مردم به كالاهاي داخلي بيشتر جلب شود.
 
نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت، نيز در سخناني با اشاره به نقش اين وزارتخانه در بهبود شاخص‌هاي اقتصادي كشور گفت: 28 درصد از توليد ناخالص ملي زيرمجموعه اين وزارت‌خانه است و بيش از يك‌سوم توليد ناخالص ملي سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه اگر درست عمل كنيم شاهد رونق اقتصادي در كشور خواهيم بود.
 
وي افزود: درسايه فعاليت‌‌هاي اين وزارتخانه درسال 93، شاهد رشد سه‌درصدي اقتصاد در كشور بوديم كه حدود 2 درصد آن سهم فعاليت‌هاي اين وزارتخانه بوده است.
 
نعمت‌زاده به تأثير منفي وضعيت و ناامني‌هاي منطقه بر اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: متأسفانه ناامني‌هاي منطقه‌اي و جنگ در همسايگي ما تأثير منفي بر صادرات كشور داشته است كه اميداوريم با تغيير شرايط منطقه شاهد رشد صادرات و رونق اقتصادي كشور در سال 95 باشيم.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نقش اثرگذار رسانه ملي در كمك به توليد و افزايش نشاط اقتصادي در كشور اشاره و تصريح كرد: رسالت مشترك ما و صداوسيما توجه به توليد و كسب‌ و كار است و در اين مسير، معرفي كالاهاي مرغوب داخلي و كمك به شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌تواند نقش مهمي در ايجاد اميد براي كار، تلاش، تحقيق و صادرات در كشور داشته باشد.
 
وي گفت: ما وظيفه داريم با ارائه اطلاعات صحيح و درست به صداوسيما، از ظرفيت‌هاي تبليغي رسانه ملي براي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بهره ببريم و در اين مسير تلاش مي‌كنيم تا اطلاعات صحيح را در اختيار رسانه ملي قرار دهيم .
 
نعمت‌زاده با قدرداني از رويكرد مثبت صداوسيما در ماه‌هاي اخير و توجه ويژه به موضوع اقتصاد مقاومتي، به نقش و ظرفيت ويژه شبكه‌هاي ملي و استاني درخصوص فرهنگ‌سازي در مصرف توليد داخلي به‌منظور رونق در توليد اشاره و تأكيد كرد: حمايت بخش‌هاي رسانه‌اي و فرهنگي كشور از اقدامات انجام شده از الزامات اجراي راهبردها و سياست‌هاي كلي نظام در طرح رونق توليد است و در اين خصوص نقش رسانه ملي به‌عنوان دانشگاه عمومي كشور نقش بي‌بديل و تعيين‌كننده‌اي است.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در اجراي طرح رونق توليد كه با هدف خروج از ركود انجام مي‌شود بيش از پيش نيازمند حمايت رسانه ملي از توليدات داخلي هستيم.
 
در پايان اين ديدار كه با حضور معاونان هر دو نهاد برگزار شد، رئيس رسانه ملي و وزير صنعت، معدن و تجارت براي حمايت از توليدات داخلي و نيز همكاري‌هاي مشترك تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار