به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معلوم نیست چرا وزارت ارشاد بیشترین نظارت خود را بر فیلمهای سینمایی متمركز كرده در حالی كه دایره مخاطبان آثاری كه در شبكه خانگی تولید و توزیع میشود به مراتب از فیلمهای سینمایی بیشتر است.
در تازهترین مورد از این دست، مسابقهای با عنوان "ویترین" در شبكه نمایش خانگی عرضه شده كه فارغ از استانداردهای كیفی نامطلوب، به واسطه ایجاد امكان رقابت برای رقصندهها مورد توجه قرار گرفته است. از فیلمساز پرحاشیهای چون علی عطشانی به عنوان یكی از تهیهكنندگان این مسابقه یاد میشود.
جواد یحیوی مجری ممنوع التصویر نیز اجرای این مسابقه را بر عهده دارد. دو بازیگر هم در پشت صحنه به گپ و گفت با شركتكنندگان در مسابقه میپردازند. بعد از كپیبرداری برخی برنامههای تلویزیون از یك خوانندهیابی به سبك شبكههای ماهوارهای حالا دستاندركاران شبكه خانگی هم وارد این فضا شدهاند و البته برای آنكه تنور رقابتشان داغتر شود، فقط به كشف استعدادها در زمینه صدا نمیپردازند و همه جور شركتكنندهای در مسابقه حاضر میشود؛ از علاقهمندان خوانندگی گرفته تا علاقهمندان اجرای استندآپ كمدی تا توانمندان در عرصه تقلید صدا.
یكی از بخشهای این مسابقه هم كشف استعداد در عرصه حركات موزون یا همان رقص است! جالب است كه روی جلد مسابقه ویترین فقط نوشته شده «كشف استعداد ایرانی» و درباره زمینههای كشف استعداد چیزی نیامده است. این محصول كه با مجوز ارشاد در شبكه خانگی توزیع شده یك آیتم خود را به كشف مستعدان حركات موزون اختصاص داده و در قسمت ابتدایی هم بیشتر از پنج دقیقه از مسابقه به هنرنمایی یك گروه رقص چهار نفره اختصاص دارد.
جالب است كه نه سرمایهگذار برنامه و نه هیچ كدام از هیئت داوران به هنگام صحبت درباره كیفیت اجرای این گروه چهار نفره از واژه رقص یا حتی حركات موزون استفاده نمیكنند و سعی میكنند با به كار بردن واژه حركات آیینی ممیزی را دور بزنند.
آنچه به ذهن میرسد این است كه آیا ممیزیها به تدریج و به شكل خودكار در حال تغییر است؟ حتی اگر فرض كنیم دستاندركاران ممیزی شورای پروانه نمایش خانگی از كنار این تغییر واژگان گذشتهاند، چطور است كه به آن نماهای رقص مجوز داده شده است؟
منبع : روزنامه جوان
انتهای پیام/