بخشدارشهداد خبر ادامه یافتن حمله حیوان مرموز به دامهای این منطقه را تائید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسن رضاپور به خبرنگاران گفت: تلفات ناشی از حملات دو ماه گذشته این حیوان ناشناس و مرموز که فقط شب ها صورت میگیرد به 200 راس دام سبک یا طیور رسیده است.

وی افزود :نخستین حمله شبانه این حیوان در روستای کشیتوییه روی داد اما بعدها دامهای مناطق اندوهجرد، تکاب و شهداد هم هدف حملات شبانه این حیوان قرار گرفتند و تداوم این حملات آسایش مردم و دامداران منطقه را سلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه این حملات ممکن است از سوی چند حیوان صورت گرفته باشد گفت: تاکنون هیچ حمله ای از سوی این حیوان به انسان یا دام بزرگ مشاهده نشده است و این حیوان فقط به گوسفندان کوچک، مرغ و طیور حمله و عمدتا از جگر و اعضای داخلی آنها تغذیه می کند.
حسن رضاپور گفت :این حیوان بسیار زیرک و باهوش است و تاکنون کسی دقیقا آنرا مشاهده نکرده است اما براساس مشاهدات کارشناسان محیط زیست و قالب گیری رد پا، این حیوان به احتمال زیاد از رده سگ سانان مانند شغال، گرگ، سگ وحشی و ... است و برای مشاهده آن از ده روز قبل دوربین تله ای در منطقه نصب شده است.
بخشدار شهداد با رد شایعات درباره اینکه این حیوان گوریل است گفت :منطقه شهداد شرایط زندگی حیوانی مانند گوریل را ندارد و برخی کشاورزان و دامداران مسن گفته اند در زمانهای دور هم چنین حملاتی به حیوانات منطقه روی داده بود .
خبر حمله این حیوان ناشناس و مرموز به دام ها و طیور بخش شهداد و انتشار تصاویر دامهای تلف شده که در برخی از آنها فقط بخشی از سینه دام شکافته شده و جگر آن بیرون کشیده شده است ، باعث شده بازار شایعات در فضای مجازی منطقه داغ شود و برخی از وجود یک حیوان افسانه ای که مانند انسان روی دو پا راه میرود صحبت کرده اند.

بخش شهداد در فاصله 100 کیلومتری شهر کرمان و در حاشیه کویر لوت واقع شده است .

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار