مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی طی حکمی افراد برتر کنکور سراسری امسال را بع عنوان مشاور تحصیلی اداره آموزش و پرورش استانانتخاب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل آموزش و پروش استان در همایش تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال 95 استان گفت: خوشحالیم که در کنکور سراسری امسال 60% شرکت کنندگان خانم ها و 40% آقایان بودند و 72% رتبه های زیر 10 آقایان و 38% خانوم ها بودند که از این 38%، خانم فاطمه دلیری رتبه 2 کنکور سراسری انسانی از استان خراسان رضوی هستند.

سید جواد حسینی افزود: ما موفقیت خود را از اجرای طرح (سیاست توزیع متوازن) و طرح (مهندسی کنکور) می دانیم.

وی گفت :طبق آمار در مقطع متوسطه دوم تب انتخاب رشته در رشته تجربی بسیار بالاست، در رشته انسانی متعادل است و در رشته های فنی و ریاضی کم است. بنابراین باید با افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده ها و کمک به کشف علاقه مندی های دانش آموزان این رشته ها را به تعادل برسانیم

در ادامه همایش چهار چهره برتر کنکور سراسری استان به ترتیب در مورد تجارب خود گفتند.

محمد احمدی رتبه اول رشته تجربی از تربت جام با تشکر از میر آموزش و پرورش استان گفت: توکل بر خدا بود که به هموار شدن این ماراتون کمک کرد،محیط خانواده، فضای دوران کودکی، محیط آموزشی از دوره ی ابتدایی تا انتهای دوره ی متوسطه، مشاوره گرفتن از افراد آگاه که خودشان رتبه های برتر کنکور بودند و یا مشاوران با تجربه ی نفرات برتر کنکور بودند را از عوامل موثر در موفقیتش دانست.

احمدی افزود: تا حدودی میدانستم که جز رتبه های برتر خواهم بود زیرا سوالات کنکور را با کلید های آن که روز بعد در سایت قرار دادند بررسی کردم و دریافتم که 80% سوالات را درست پاسخ داده ام، اما از آنجایی که به گفته ی امیرالمومنین امام علی (ع): کمترین چیزی که خداوند در عالم پراکنده یقین است، من باز هم به برتر شدنم شک داشتم تا اینکه مادر خبر برتر شدنم را به من دادند.

وی گفت: ما از رسانه ها توقع داریم که سطح آگاهی خانواده ها را در خصوص موسسات آموزشی افزایش دهند تا خانواده ها بتوانند تصمیم منسب و درستی برای آینده فرزندانشان بگیرند.

افراد برتر کنکور مشاور تحصیلی اداره آموزش و پرورش استان شدند

محمد امین روانبخش رتبه دوم علوم تجربی هم در ادامه گفت: عوامل موفقیت من برای کسب این رتبه، تلاش خودم، توکل بر خدا، روحیه گرفتن از پدر و مادرم در زمان استراحت، شرکت در آزمون های آموزشی بودند.

وی با تشکر از کادر آموزشی مدرسه استعداد های درخشان تربت حیدریه و خانواده اش افزود: من مشغول بازی کامپیوتری بودم و پدر و مادرم از صبح پای شبکه خبر نشسته بودند که وقتی مجری شبکه خبر نام من را خواند، مادرم با صدای لرزان از شوق خبر قبولی با رتبه دو را دادند.

سید محمد علوی مقدم رتبه ششم علوم انسانی، عوامل موفقیتش را اینگونه شرح داد: برنامه ی خودم را برای درس خواندن داشتم و با برنامه ریزی دقیق، کمک برادرم سید علی علوی مقدم رتبه 200 کنکور ریاضی در درس ریاضی، آزمون های آزمایشی،توکل بر خدا و کمک پدر و مادرم به این موفقیت دست یافتم.

سید محمد علوی مقدم گفت: در روز آزمون به دلیل شرایط نامناسب حوزه، نتوانستم آنچه که از خود توقع داشتم را محقق کنم و فکر میکردم که با رتبه ی دو رقمی هم خداحافظی کردم تا اینکه دیروز خبردار شدم که رتبه ششم کنکور علوم انسانی را کسب کردم.البته برای انتخاب رشته بین حقوق و روانشناسیشک دارم اما قطعا یکی از دانشگاه های تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.

افراد برتر کنکور مشاور تحصیلی اداره آموزش و پرورش استان شدند

فاطمه دلیری رتبه ده علوم انسانی گفت: من توانستم با لطف و کمک های خداوند، کمک های خانواده و ایجاد فضای آرام در خانه، دبیران خوب و کادر آموزشی قوی، 8 تا 9 ساعت مطالعه، موفق شوم.

دلیری افزود: بنا بر علاقه ای که از دوران ابتدایی تحصیل به رشته ی حقوق داشتم، در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل دادم و قطعا رشته حقوق را انتخاب میکنم.

دلیری گفت: من روز اعلام نتایج تا ساعت 11 خواب بودم، قبولی و رتبه ام را مدیر مدرسه تلفنی به من خبر دادند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم از منم یه روزی مثل شماها مصاحبه کنند
آخرین اخبار