معاون فرماندار تربت جام گفت: با بهره برداری از بزرگترین کارخانه شیشه خراسان رضوی، این شهر بعد از همدان، دومین شهر شیشه کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شافعی، در بازدید ازواحد تولیدی سیلیس تربت جام، افزود: شهرستان تربت جام دارای 9 میلیون تن ذخیره معادن سیلیس است که این ماده معدنی جزء مواد اولیه ساخت شیشه است.

وی با اشاره به 3 معدن سیلیس در تربت جام، تصریح کرد: عمده ترین معادن تربت جام، ذغال سنگ و سیلیس است که در حال حاضر 21 واحد معدنی در این شهرستان وجود دارد و از این تعداد، 11 واحد فعال و 10 واحد غیرفعال است.

شافعی با تاکید بر اینکه مشکلات نقدینگی در حوزه صنعت در این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: توجه جدی به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت صورت گرفته است، درحالیکه 65 واحد صنعتی وجود دارد که 25 واحد آن فعال، 22 واحد نیمه فعال و 18 واحد تعطیل است.

وی ادامه داد: تولید خربزه و گندم بیشترین تولیدات استان را در برگرفته و این در حالیست که با وجود 70 حلقه چاه آب کشاورزی در تربت جام، ما با نگرانیهای جدی در حوزه آب روبرو بوده و به دنبال کشتهای کم آب تر و تغییر نوع آبیاری در حوزه کشاورزی هستیم.

در ادامه این بازدید، مشاور واحد صنعتی بزرگترین کارخانه شیشه استان گفت: با وجود مشکلات بسیار در راستای راه اندازی این پروژه، به همت و تلاش مسئولان و توجه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و سرمایه گذاران، مهرماه سال 92 این واحد صنعتی کلید خورد.

صادق بروجردی با بیان مساحت این واحد صنعتی که 2000 متر مربع و ظرفیت تولید روزانه آن، 600 تن شیشه است، افزود: این واحد ظرفیت تولید سالانه 2000تن شیشه در سال را داراست.

وی برق مصرفی این مجموعه را 7000 کیلو وات و میزان مصرف آب این واحد را دویست هزار متر مکعب به صورت روزانه عنوان کرد و گفت: در این واحد صنعتی 523 نفر اشتغال زایی مستقیم و ده هزار اشتغالزایی غیر مستقیم در حال شکل گیری است.

بروجردی علل احداث این کارخانه در تربت جام را، وجود کوههای مجاور(بست) این واحد صنعتی دانست که معادن عظیم سیلیس است و 70 درصد مواد اولیه تولید شیشه را تولید می کند.

وی با بیان اینکه در این واحد صنعتی از به روزترین تکنولوژی ها و ماشین آلات مرتبط استفاده می شود، گفت: شیشه تولید شده در این کارخانه از لحاظ کیفیت، بهترین تولید شیشه است، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 84درصد و تولید این مجموعه بالغ بر 25 درصد تولید کل کشور خواهد بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.