دیدار مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی با کارکنان اداره امورمالیاتی مهاباد با هدف تبیین اهداف و راهکارهای وصول مطلوب صورت گرفت.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل امور مالیاتی این استان ضمن تاکید بر اهمیت بسیار زیاد درآمدهای مالیاتی در سال جاری و نقش آن در تامین شاخصه هایی چون امنیت و استقلال گفت : در صورت وصول مطلوب درآمد های مالیاتی است که می توانیم ادعا کنیم اقتصاد ما به سمت مقاومتی شدن پیش می رود.

مزرعه لی به نقش مولفه هایی چون ارتقای بهره وری سیستم مالیاتی و مصرف بهینه در امر وصول خوب درآمد های مالیاتی تاکید کرد و اظهارداشت: در وضعیت رکود کنونی اقتصاد کشور، کسب درآمد از منبع مالیات باید متکی به ظرفیت های پنهان مالیاتی باشد و باید تدابیری را به کار گیریم تا نارسایی هایی که درفرایند های مختلف مالیاتی مانع از وصول مطلوب از ظرفیت های مالیاتی می شوند رفع گردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع کارکنان اداره امور مالیاتی مهاباد مالیات را یکی از اهرم های کنترل کننده تورم دانست و افزود : در سال جاری علاوه بر اینکه نرخ های مالیاتی طبق اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم کاهش یافت ، پایه های مالیاتی وسعت داده شد و نرخ مالیات بر ارزش افزوده هم بدون تغییر ماند .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با تاکید براینکه مالیات نوعی مشارکت مردم در اداره کشور است ادامه داد: 2 سال پیاپی است که بخش اعظم اعتبارات عمرانی و جاری استان به غیر از اعتبارات ملی از محل درآمد های مالیاتی تامین می شود .

مزرعه لی بیان داشت که : این در حالی است که نزدیک به 40 درصد از وصولی عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان نیز در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها ی استان قرار داده می شود .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.