کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی راه کربلا در شلمچه زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین کلنگ زنی ساخت مجتمع فرهنگی ، مذهبی و رفاهی «راه کربلا» در شلمچه، گفت: براساس توافقنامه منعقد شده با سازمان منطقه آزاد اروند و صرف اعتبارات مشترک، سال گذشته عملیات اجرایی طرح هادی در ۱۰۰ روستا را آغاز کردیم که تا کنون ۸۵ روستای آن تکمیل و ۱۵ روستای دیگر نیز دارای پیشرفتی ۸۰ درصدی هستند.

علیرضا تابش افزود: در زمان حاضر نیز عملیات اجرایی طرح هادی در ۱۰۰ روستای دیگر آغاز شده  که در ۲۵ روستای آن طرح هادی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود.

وی گفت: براساس توافق انجام شده اجرای طرح هادی در این ۱۰۰ روستا طی دو سال به انجام می رسد.

تابش با اشاره به اینکه در زمینه مسکن روستایی نیز کاری مشترک میان بنیاد مسکن، بنیاد برکت و منطقه آزاد اروند آغاز شده است، گفت: کار ساخت چهار هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم  که برای انجام آن علاوه بر اعطای وام ، کمکهای بلاعوض نیز پرداخت می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: همچنین کار تکمیل دو هزار واحد مسکونی دیگر نیز که کار ساخت آنها پیشتر آغاز و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده را در دست اقدام داریم.

به گفته وی، برای انجام آن وام ۵ میلیون تومانی و کمکهای بلا عوض به افراد پرداخت می شود و در جاهایی که کار ساخت با پنج میلیون تومان به انجام نمی رسد دو میلیون تومان دیگر نیز در قالب وام قرض الحسنه پرداخت می کنیم.

تابش از ساخت تعدادی مسجد، اماکن عمومی و فاضلاب در چند روستا به عنوان دیگر تعهدات این بنیاد نام برد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اقدامات یاد شده طی یک توافقنامه سه جانبه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان منطقه آزاداروند و بنیاد برکت در قالب یک توافقنامه ۲۵۸ میلیارد تومانی و ظرف مدت دو سال به انجام می رسد.

مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی «راه کربلا»  که امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلنگ شروع به ساخت آن به زمین زده شد، قرار است طی مدت دو سال احداث شود.

این مجتمع که با هدف خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و کاروانهای راهیان نور ساخته می شود دارای بخشهای مذهبی، رواق اقامتی، تجاری، رواق حرکتی، محوطه، پارکینگ داخلی و پارکینگ اصلی در مساحتی معادل ۶۰ هزار و ۸۸۱ متر مربع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.