در نشستی با حضور اصحاب رسانه در دادگستری گیلان،افتتاح شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرائم رسانه ای در آینده ی نزدیک عنوان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

رییس کل دادگستری گیلان در پاسخ به درخواست مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات رسانه ای گفت : گیلان کمترین پرونده ی شکایت از مطبوعات را در کشور دارد و با ساخت شورای حل اختلاف برای رسانه ها می توانیم قبل از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی اختلاف ها و مشکلات را حل کنیم.

احمد سیاوش پور در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود گفت: رسانه ها باید ادب رسانه ای را رعایت کنند ونقد منصفانه کنند و از توهین بپرهیزند.

وی افزود : اگر رسانه ها و مردم جامعه اخلاق را رعایت کنند بسیاری از مشکلات حل میشود و بنا به توصیه مقام معظم رهبری باید قلم هارا به سمت اخلاق ببریم .

سایوش پور با اشاره به اینکه بیش از 15 میلیون پرونده برای رسیدگی در دادگستری وجود دارد و بیش از 30 درصد محتوای پرونده ها مسایل ساده حقوقی هستند که ندانسته رعایت نشده اند گفت : خبرنگاران نباید فقط به مسایل سیاسی بپردازند و با آموزش مسایل حقوقی به مردم گامی موثر و در کاهش حجم ورودی پرونده ها به دادگستری داشته باشند.

در این نشست همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران روزنامه ها و نشریات محلی گیلان و همچنین مسوولان سایت های خبری حضور داشتند که به نوبت مشکلات خود را با رییس کل دادگستری گیلان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.