رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی کاشان از صدور 5 مجوز کارآفرینی در استان اصفهان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسن رمضانی معاون مدیر و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان در مراسم افتتاحیه اولین شرکت دانشگاهی شمال استان اصفهان که در تالار غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد، اظهار داشت: کاشان در همه عرصه‌ها از سابقه تاریخی بلند و قابل احترامی برخوردار است.

وی افزود: مردمانی که در این منطقه جغرافیایی ساکن شده‌اند، با کمترین امکانات به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند که این نشان‌دهنده سخت‌کوشی این مردمان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: طبیعتاً مردمان این منطقه باید در مباحث مرتبط با علم روز از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو باشند؛ یکی از مراکزی که می‌تواند کمک حال صاحبان صنایع و اندیشه باشد، شرکت‌های دانش‌بنیان است و در پروسه‌های مختلف عملیات تولید می‌توانند راهنمایی و مشاوره‌های عملی و مفیدی را داشته باشند.

وی ضمن معرفی زمینه‌های فعالیت این شرکت‌ها تأکید کرد: چگونگی راه‌اندازی یک شرکت و بنگاه اقتصادی، چگونگی توسعه و بالنده کردن آن، بازاریابی، تأمین منابع مالی و ... از زمینه‌هایی است که این شرکت‌ها می‌توانند به صنعت کمک کنند.

رمضانی تشریح کرد: امیدواریم شاهد عملکرد مثبت و تأثیر خوب شرکت آتاو در برنامه محور شدن صاحبان صنایع شهرستان باشیم.

وی بیان کرد: به یمن همکاری و ارتباط خوبی که با اداره کل داریم، ظرف یک سال گذشته شاهد افتتاح دومین مرکز کارآفرینی در شهرستان هستیم؛ صدور مجوز مراکز کارآفرینی نیازمند طی کردن یک روند فنی و بررسی‌های دقیق دارد که ظرف سال گذشته در استان اصفهان 5 مجوز صادرشده و با کمک همه دوستان، شاهد افتتاحیه پنجمین مرکز در استان و دومین در کاشان هستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان خاطرنشان کرد: البته پرونده سومین مرکز ما هم در حال بررسی است ‌و معتقدیم بین این مراکز در شهرستان باید فضای رقابت وجود داشته باشد تا باعث پیشرفت و توسعه فعالیت‌ها شود.

وی در رابطه با وضعیت بازار کار کاشان اذعان داشت: به یمن وجود صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران از دهه‌های قبل در کاشان، درصد بیکاری در کاشان حتی با وجود وضعیت رکود فعلی، تک‌رقمی است.

رمضانی در پایان با اشاره پراکندگی سطح تحصیلات در بین متقاضیان کار در این شهرستان بیان کرد: در آمار متقاضیان اشتغال از ابتدای سال 93 به بعد تاکنون، حدود 40 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، 23 درصد دارای مدرک دیپلم و مابقی مدارک پایین‌تر یا فاقد تحصیلات هستند که این آمار نشان‌دهنده این است که صاحبان صنایع باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان حرکت کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.