ساری،

کشاورزان سربازان خط مقدم ، اقتصاد مقاومتی

خودکفایی و دستیابی به اقتصاد مقاومتی در مازندران در گرو بهاء دادن به کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  ازساری ، امام جمعه ساری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه 80 درصد مردم شمال کشاورز هستند گفت: رسیدن به خودکفایی و به بار نشستن موضوع اقتصاد مقاومتی مستلزم احترام به تولید کنندگان و کشاورزان استان است.

آیت‌الله طبرسی بر تکریم و تشویق کشاورزان استان تاکید کرد و افزود: حمایت از کشاورزان وایجاد بسترهای کشاورزی محور ، وبرداشتن موانع های تولید از جمله واردات بی رویه برنج ،کنترل ونظارت برقیمت ها و کوتاه کردن دست واسطه ها انگیزه کشاورزان وباغداران استان برای کشاورزی افزایش می دهد .

نماینده ولی فقیه مازندران خواهان بهاء دادن به کشاورزان شد و گفت: در مازندران ظرفیت خوبی از نیروی انسانی توانمند جوان فارغ التحصیل دانشگاهی وجود دارد اما از آنها در انجام امور به‌کارگیری نمی‌شود.

آیت‌الله طبرسی با تاکید بر اینکه با تلاش وهمت و بالا بردن تولید داخلی می توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید، خودکفا و دستیابی به اقتصاد مقاومتی را در گرو پیاده کردن سنت اسلام و سیره پیامبر و ائمه(ص) در تکریم کارگر و رزق حلال بیان کرد.

وی کشاورزان را مظهر خودکفایی و خوداتکایی در جامعه معرفی کرد که با غیرت و ایمان و کمترین توقع، بالاترین خدمات را به دولت ارائه می دهند.

وی گفت : از تخصیص ردیف بودجه خاص ملی جهت مطالعه و زهکشی زمین های کشاورزی ،مهار آب های سطحی ، یکپارچه سازی اراضی و استفاده بهینه از آب های ذخیره شده در سد را از برنامه های راهبردی رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه از 4و نیم میلیارد متر مکعب آب های سطحی  تنها یک ونیم میلیارد متر مکعب مصرف و مابقی هدر می رود  افزود: با اختصاص ردیف بودجه جداگانه  می توان آب های سطحی را در این استان پر باران مهار کرد.
آیت الله طبرسی یکی دیگر از چالش های پیش روی کشاورزی اقتصاد مقاومتی محور را نبود زمین های کشاورزی پیکپارچه سازی عنوان کرد و گفت: در برنامه توسعه ای قرار بود 55هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پکپارچه سازی شود که تا کنون 2هزار هکتار تجهیز و نوسازیو پیکپارچه سازی شد .
وی افزود: با اجرای روند کند این طرح  تا 80سال آینده هم پکپارچه سازی زمین ها یکشاورزی به پایان نمی رسد و این چالش به اقتصاد کشاورزی و کشاورزان د رهنگام کم آبی ضربه وارد می کند.
وی تقویت پایانه های صادراتی  و احداث صنایع تبدیلی را برای ایجاد انگیزه و تشویق کشاورزان خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.