امام جمعه یزد: اگر صنعتگران، دانشگاهیان، نخبگان و مسؤولان ما با یکدیگر هم‌فکری کنند و منیت‌های گروهی و حزبی را کنار بگذارند، می‌توانیم به خوبی از بحران ها عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تأکید بر لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی ابرقدرت‌ها اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز بر این مسأله تأکید داشتند و استکبارستیزی یکی از توصیه‌های همیشگی ایشان بود.

وی با اشاره به کلام خدا در قرآن کریم مبنی بر اینکه منافقان و کفار همیشه تلاش می‌کنند با شما در جنگ و جدال باشند تا شما را از دینتان دور کنند، افزود: بنابراین باید برنامه و طرحی داشته باشیم که دشمن نتواند دینمان را از ما بگیرد.

ناصری تأکید کرد: اگر می‌خواهیم پایدار باشیم و روح دینداری را در نوجوانان و جوانانمان نهادینه کنیم باید صبر و مقاومت و علم و آگاهی را به آنها بیاموزیم تا از دین و اعتقاد و عزتمان دفاع کنیم که البته در این مسیر سختی‌هایی نیز وجود دارد.

امام جمعه یزد از جمله سختی‌ها و دشواری‌های این مسیر به تحریم‌ها و ... اشاره کرد و بیان داشت: البته اینها ارزش دارد که زیر بار ذلت چند روزه دنیا نرویم و اسلام و دینمان را حفظ کنیم تا دشمن بفهمد ایران و انقلاب مستحکم‌تر از آن است که برایش نقشه بکشند.

وی تأکید کرد: هرگز نباید نا امید شویم و دست روی دست بگذاریم بلکه باید حرکت کنیم و با جهاد حرکتی و جهاد مقاومتی پیش برویم زیرا این توان در کشور ما وجود دارد.

ناصری با اشاره به بحران‌هایی که استکبار جهانی برای کشورها ایجاد کرده است،‌ خاطرنشان کرد: اگر صنعتگران، دانشگاهیان، نخبگان و مسؤولان ما با یکدیگر هم‌فکری کنند و منیت‌های گروهی و حزبی را کنار بگذارند، می‌توانیم به خوبی از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: باید جدی‌تر باشیم و زیاد به مسائل دنیوی و سود و زیان و مسائل مالی توجه نکنیم و با توکل به خدا بدانیم که بسیاری از کارها شدنی است اما در این مسیر نباید دعا به درگاه خداوند متعال را فراموش کنیم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه به استان‌ها اختیارات بیشتری داشته شده است، این مهم را دستاوردی خوب دانست و افزود: با این اتفاق خوب دیگر نیاز نیست مدیران استانی منتظر وزیر و اقدام و دستور او بنشینند و می‌توانند در استان‌ها بسیاری از اقدامات را خودشان انجام دهند که البته این تفویض اختیار مسؤولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند.

ناصری با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای دیگر بیان کرد: رئیس جمهور و دولتمردان باید در بین سران کشورهای دیگر حضور داشته باشند و مسائل را بهتر بشناسند و مسائل مربوط به کشور را از زبان آنها بشنوند.

وی ادامه داد: خوب است رئیس جمهور به جای سفرهای استانی، به کشورهای دیگر سفر کند و قراردادهایی به نفع کشور منعقد کند و مسائل کشور را به درستی تبیین کند تا دیگر کشورهایی نظیر عربستان نتوانند با مسموم کردن افکار مسلمانان، بر روی آنها اثر بگذارند و برای ایران و انقلاب دشمن‌تراشی کنند.

امام جمعه یزد با تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در کشور ما مهمان است و برکتی برای ایران و ایرانیان دارد و ثقل نگهداری ایران در برابر دشمنان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.