امام جمعه یزد گفت: دولت مسئولیت دارد تا زمینه لازم برای جذب جوانان به فضاهای فرهنگی و مذهبی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه هفته آینده تولد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان است، اظهار داشت: غالب جمعیت کشور ما را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه دوران جوانی، دوران تحرک، تلاش و حرکت است باید ساز و کار عبور سلامت از این دوره سرنوشت‌ساز فراهم باشد.


وی عنوان کرد: در دنیای امروز و در زندگی بشر بیشتر جنبه‌های حیوانی زندگی ترویج می‌شود و بندگی و عبادت خدا را از زندگی مردم حذف کرده‌اند، اما در کشور اسلامی ایران که معتقد به خدا، جزا و آخریت هستیم، بسیاری از معاصی و خلاف‌ها صورت نمی‌گیرد.
ناصری خاطرنشان کرد: اما در عین حال کشور ما نیز به خاطر گسترش وسایل ارتباطی از این فرهنگ مصون نیست و باید برای جوانان و جامعه اسلامی فکری کنیم و مردم را در مسیر خدا قرار داده و فطرت خدایی را در وجودشان زنده کنیم.


امام جمعه یزد تأکید کرد: باید شرایطی در جامعه فراهم شود تا انسانی که مظهر اسماء الهی است، تبدیل به عالم پرهیزکار شده و همه چیز خود را فدای رشد دیگران و مصلحت اسلام کند.
وی افزود: چنین فردی فریب دشمنان را نمی‌خورد و در مقابل انواع دام‌ها و آسیب‌ها از جمله مواد مخدر و مشروبات الکی مقاومت می‌کند و خدمت‌گذاری امین برای جامعه می‌شود.


خطیب جمعه یزد عنوان کرد: بهترین کار این است که بسترهایی برای جوانان و نوجوانان فراهم کنیم تا جوانان با فطرت خدایی و خداجوی خود آشنا شوند ضمن اینکه دولت و مسؤولان نیز مسؤولیت دارند تا وسایل جذب جوانان به فضاهای فرهنگی و مذهبی، مراکز دینی، سپاه و بسیج را فراهم کنند.


وی تصریح کرد: دولتمردان باید برای جوانان برنامه‌ داشته باشند و رفع مسائل و نیازهای آنها به ویژه مسائل اقتصادی، کار و اشتغال آنها را مدنظر قرار دهند و موانع را از سر راه آنها بردارند.


ناصری همچنین با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در جامعه امروز عنوان کرد: فضاهای مجازی باعث بی‌حجابی و از بین بردن قبح اعمال زشت می‌شود و مشخص است که این اقدامات کار دشمن است. آوردن ارکسترها و برگزاری کنسرت‌های موسیقی با این منطق بی‌خود که دفع افسد به فاسد می‌کنند غلط است و می‌شود جامعه را بدون این برنامه‌ها شاداب نگاه داشت و از بدی‌ها و فساد نیز جلوگیری کرد.


امام جمعه یزد اظهار داشت: در یزد نیز به بهانه افسردگی تلاش می‌کنند که موسیقی و کنسرت در استان به راه بیندازند، اما بدانند که این کارها باعث گسترش فساد و بی‌بندوباری در استان می‌شود.


ناصری تصریح کرد:‌ به جای موسیقی و کنسرت، جشنواره‌های خوب فرهنگی برگزار کنید تا هم خلاف شرع نباشد و هم نیازهای جامعه برطرف شود و اگر چنین نکنید، یقین بدانید که دخترها و پسرهایمان به سوی قهوه‌خانه‌های زیرزمینی هدایت می‌شوند و معلوم نیست چه بر سر آنها می‌آید.


وی با بیان اینکه غربی‌ها برای آنها خوراک فرهنگی تدارک دیده‌اند، بیان کرد: مسؤولان ما باید در مقابله با این خوراک فاسد برنامه‌ای اساسی و اصولی تدوین کنند.


امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقتصادی مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک مسئله حساس است و یکی از ارکان تحقق آن مبارزه با قاچاق کالاست.
ناصری افزود: این اجناس قاچاق میلیاردها دلار از کشور ما خارج می‌کند، ضمن اینکه سبب می‌شود کفاشی‌ها، بافندگی‌ها، کارخانه و... در کشور تعطیل شود.


وی تأکید کرد: مسؤولان باید روی این موضوع و مبادی ورودی قاچاق کنترل شدید داشته باشند و به فروشندگان و مغازه‌ها که اجناس قاچاق می‌فروشند، اخطار جدی دهند، ضمن اینکه باید در کنار این موارد به تولید داخلی نیز نگاه ویژه شود، زیرا تولید داخل اساسی‌ترین نقش را در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار