استاندار قزوین گفت: 20 هزار فرصت شغلی در استان قزوین تعریف شده که 30 درصد از این میزان به حوزه روستاها اختصاص دارد.

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان قزوینفریدون همتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح دولت برای ایجاد 20 هزار شغل روستایی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در برنامه دولت، حول محور تولید و اشتغال در روستاها می‌چرخد.

وی افزود: روستاهای کشور در حوزه تولید و اشتغال، ظرفیت طبیعی و سنتی دارند که این استعدادها باید در قالب برنامه‌ای مدون و هوشمندانه تقویت شوند.

همتی گفت: دولت در برنامه اقتصاد مقاومتی سالجاری قصد دارد بخشی از درآمدهای خود را به حوزه روستاها و استان‌ها اختصاص دهد. اخیرا هم اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و با همکاری معاون اول رئیس جمهور، بنیاد مستضعفان و استانداری هم تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه امضا شد که براین اساس هر یک از مجموعه‌های مورد نظر، 5 درصد از سود تسهیلات بانکی را برای تولید مشاغل روستایی برعهده گرفت. بنابراین اگر هر روستایی در قالب کارگاه کوچک، تعاونی و تشکل‌ها اقدام به تولید کند، مورد حمایت سیستم تسهیلات دولتی قرار می‌گیرد.

استاندار قزوین در ادامه راهکار دولت برای ایجاد اشتغال روستایی را بهترین نوع تشویق و ایجاد انگیزه و حمایت برنامه‌ای از روستاها خصوصا نسل جوان و تحصیلکرده دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در استان‌ها کارگروهی تحت عنوان "کارگروه توسعه روستاها" تشکیل شده که تمرکز آن بر موضوع اشتغال و تولید است. این کارگروه با مسئولیت استانداری و مشارکت دستگاه‌هایی که در حوزه روستاها فعالیت می‌کنند، به صورت هفتگی با حضور دهیاران، بخشداران و فرمانداران تشکیل و امور آن پیگیری می‌شود. امیدواریم بتوانیم با برنامه مدون دولت که مبتنی بر ظرفیت‌ها و قابلیت روستاهاست به هدف گذاری‌های تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی از ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: حدودا 30 درصد این طرح به حوزه روستاها تعلق دارد و براساس گزارش عملکرد سه ماهه دستگاه‌های مربوطه امیدواریم به آمار و ارقام پیش بینی شده دست پیدا کنیم. با این رویکرد دقیق و مبتنی بر واقعیت که در روستاها به عنوان سنگر تولید وجود دارد می‌توان ظرفیت‌های پنهان را فعال کرد.

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار