مشهد؛

رشد چشمگیر رشته های هنری در دانشگاههای کشور

در دانشگاههای کشور سالانه سالانه هزار و 400 نفر در رشته های هنری فارغ التحصیل می شوند.

به گزارش گروه اسان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست انجمن های فرهنگی هنری خراسان رضوی گفت: تئاتر ایران با تلاش های دولت تدبیر و امید از افسردگی تاریخی خود خارج شده است.

علی مرادخانی افزود: در بسیاری از حوزه های جمله تئاتر رشد بسیار چشمگیری صورت گرفته و شرایط مناسبتری برای فعالیت های فرهنگی به وجود آمده است.

وی با اشاره به دانش آموختگی سالانه هزار و 400 نفر در رشته های هنری دانشگاههای ایران گفت: بخش خصوصی به دلیل رقبتی که مردم نسبت به تئاتر نشان داده اند برای ورود به این عرصه علاقه مند شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه فعالیتهای تجسمی نیز گستردگی بسیار زیادی وجود دارد و به نظر می رسد در سالهای اخیر خلق تعداد آثار بسیار بیشتر شده است.

مراد خانی گفت: مشارکت مردم در طول سالهای اخیر در فعالیتهای هنری بیشتر شده، به عنوان مثال ارزش فروش آثار سهراب سپهری به حدود 30 میلیارد ریال رسیده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بهتر شدن زمینه فعالیت بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر نیز افزود: در سالهای گذشته انجمنهای موسیقی و تئاتر تاسیس شد که بار مالی از روی دوش دولت برداشته شود نه اینکه یک بار جدید مالی برای دولت ایجاد شود.

وی گفت: مشهد 2017 یک فرصت مناسب برای توسعه زیرساختهای فعالیتهای فرهنگی در شهر مشهد است.

مرادخانی افزود: در حوزه تئاتر باید سالنهای مناسب تمرین و اجرا در شهر مشهد ساخته شود تا زمینه رشد و توسعه بیش از گذشته فراهم آید.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین جایگاه موسیقی خراسان را بسیار رفیع توصیف و بیان کرد: از موسیقی این استان رساله های دکترای بسیار زیادی در دانشگاههای بزرگ دنیا به رشته تحریر درآمده است.

توسعه دیپلماسی فرهنگی رویکردهایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه نشست گفت: توسعه دیپلماسی فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان دنبال می شود.

سیدسعید سرابی افزود: توجه ویژه به اقتصاد فرهنگ و هنر، برجسته تر کردن مفاخر دینی و محلی هر منطقه، احترام به بزرگان و پیشکسوتان و توجه ویژه به مدیریت تمرکززدایی از دیگر رویکردها در همین چارچوب است.

وی گفت: ایجاد نگارخانه های گسترده در سطح شهر مشهد از سال 1392 که با تعداد نگارخانه های برپا شده در خراسان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برابری می کند دیگر رویکردی است که در طول دوره اخیر اتخاذ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین جایگاه هنر تئاتر را در این استان رفیع توصیف و افزود: استقبال از اجراهای عمومی نمایش و موفقیتهای هنرمندان تئاتر خراسان برگ زرینی از افتخارات هنر این استان محسوب می شود.

سرابی گفت: حضور پرشور مردم در سالنهای سینمایی و عزم جدی برای راه اندازی سالنهای جدید از دیگر اقدامات در خراسان رضوی است.

وی خراسان رضوی را کانون شعر فارسی بیان کرد و افزود: محافلی که از گذشته تاکنون در این خطه فعال بوده اند تاثیر بسیار زیادی بر حوزه شعر و ادب فارسی داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در عرصه قرآنی نیز مفرسان و قاریان بزرگ خراسان جایگاه بسیار ویژه ای در ایران داشته اند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار