مشهد؛

تاسیس شرکت سرمایه گذاری توسعه هنر

با سرمایه دو هزار و 500 میلیارد ریالی'شرکت سرمایه گذاری توسعه فرهنگ و هنر' در کشورتاسیس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست انجمن های فرهنگی هنری خراسان رضوی از تاسیس 'شرکت سرمایه گذاری توسعه فرهنگ و هنر' در کشور خبر داد و گفت :بسیاری از بانک های بخش خصوصی در این زمینه مشارکت لازم را داشته اند و سهام این شرکت را خریداری کرده اند.

علی جنتی افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه هنر به زودی در بورس فعالیت خود را آغاز می کند تا بسیاری از مشکلات مالی حوزه فرهنگ و هنر حل شود.

وی گفت: 40 مورد از تصمیماتی که پیشتر در وزارتخانه و تهران گرفته می شد اکنون به استانهای سراسر کشور داده شده تا آن خودشان تصمیات مناسب را اتخاذ کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمام تلاش بر این بوده که فرآیند صدور مجوزها به حداقل برسد لذا شرایط فعالیت فرهنگی و هنری نسبت به گذشته بهتر شده است. به عنوان مثال در سه ماه نخست امسال سینماهای سطح کشور افزون بر 600 میلیارد ریال فروش داشته اند و بیش از هشت میلیون نفر نیز به سینما رفته اند.

جنتی گفت: در حوزه نمایش خانگی نیز'سریال شهرزاد' توانست شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری در این عرصه فراهم کند و در حوزه تئاتر نیز شور و نشاط جدیدی به وجود آمده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در آثار مختلف هنری تجلی پیدا کند و از کارآفرینی حمایت شود تا شرایط اقتصادی کشور مناسب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین 160 هزار طلاق در کشور و بی رغبتی به ازدواج در بین جوانان را یک زنگ خطر جدی توصیف و بیان کرد: مسئولان باید مسائل فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

جنتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به استانها دارد و در همین چارچوب برگزاری نشستهای مشترک با هنرمندان که توسط استاندار خراسان رضوی دنبال می شود یک رویکرد بسیار پسندیده است

در ادامه این نشست چند تن از پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری، گلایه های خود را از وضعیت موجود بیان کردند.

سید محسن مصطفی زاده، فعال پیشکسوت تئاتر استان، با اشاره به اینکه مشهد قطب فرهنگی هنری کشور است گفت: هنوز زیرساخت های مناسب فرهنگی برای مناسبت مشهد 2017 فراهم نشده است.

وی گفت: در طول سالهای گذشته افتخارات بسیار زیادی توسط هنرمندان برای این شهر کسب شده است. اگر زیرساختهای مناسب برای فعالیتهای فرهنگی و هنری در خراسان فراهم شود افتخارات بسیار ارزشمند بیشتری کسب خواهد شد.

همچنین یکی از پیشکسوتان سینمای خراسان رضوی با گلایه از فراهم نبودن زمینه برای فعالیت فیلمسازان استان گفت: مشهد در حالی تهیه کننده حرفه ای ندارد که برای رشد و توسعه سینما نیازمند تهیه کننده حرفه ای هستیم تا شرایط برای ساخت فیلمهای بلند سینمایی در استا فراهم شود.

سید مهدی رضا زاده در این باره پیشنهاد داد: سهمیه تولید سه فیلم سینمایی در طول سال به خراسان رضوی تعلق گیرد.

علاوه بر این، در این نشست عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان با اشاره به هنرمندان بزرگی که از خراسان در عرصه های بین المللی شناخته شده اند، از نا مناسب بودن شرایط برای فعالیت در عرصه موسیقی گلایه کرد و گفت : عدم برگزاری کنسرت موسیقی در این استان مشکلات بسیار زیادی را برای فعالان موسیقی به وجود آورده و حتی بسیاری از آنان در زندگی شخصی خود دچار مشکل شده اند.

مجتبی قیطانی در این باره توضیح داد: علاوه بر نبود زیرساختهای مناسب، شرایط لازم برای رشد و تعالی موسیقی در خراسان نیز فراهم نیست.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.