حمید الله فاروقی از سوی وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به سمت ریاست دانشگاه کابل منصوب شد.

کمیت درسی در دانشگاه های افغانستان زیاد، اما کیفیت کم استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حمید الله فاروقی امروز شنبه توسط وزیر تحصیلات عالی افغانستان رسما به حیث رئیس دانشگاه کابل معرفی و به کارش آغاز کرد.

دکتر فریده مومند وزیر تحصیلات عالی که در مراسم معرفی حمیدالله فاروقی صحبت می کرد از کم کیفیت بودن دانشگاه های انتقاد می کند.

وزیرتحصیلات عالی گفت: بروز رسانی نصاب تعلیمی یکی ازچالش های عمده است که استادان دانشگاه ها باید جدیدآ در این باره توجه داشته باشند.

خانم مومند افزود: ” امروزکمیت درسی زیاد است و در کیفیت درسی متاسفانه مشکلات زیاد وجود دارد”

وزیر تحصیلات عالی کشور وعده سپرد  که وزارت تحصیلات عالی  در تلاش است تا در یک فضای شفاف به همکاری استادان به حل این مشکلات رسیدگی کنند.

وزیر تحصیلات عالی کشور درباره معرفی فاروقی به حیث رئیس دانشگاه گفت: صداقت و لیاقت حمیدالله فاروقی به همه استادان دانشگاه کابل معلوم است.

او در ادامه گفت: گزینش به جای حمیدالله فاروقی  به حیث رئیس دانشگاه کابل می تواند پایه ها و فضای علمی این دانشگاه را محکم ساخته و در راه شگوفایی این نهاد بزرگ اکادمیک گامهای اساسی را برخواهد داشت.

حمیدالله فاروقی رئیس جدید دانشگاه کابل ارتباط علمی این دانشگاه را با دانشگاه های دنیا پیاده کردن نصاب جدید دنیا را از عمده برنامه های کاریش در دانشگاه کابل عنوان کرد.

آگاهان تربیتی و دانشجویان دانشگاه کابل همواره از سیستم درسی این دانشگاه شکایت کرده و می گویند که نصاب درسی در این دانشگاه مطابق به  معیارهای جهانی نیست که جواب گوی نیازهای روز جامعه افغانستان باشد.

فاروقی می گویند: "اگر خدا بخواهد دانشگاه کابل را معیاری می سازد”.

ایاز نیازی به نمایندگی از استادان دانشگاه کابل تقرری فاروقی را به حیث استاد دانشگاه تبریک گفته و افزوند: دانشگاه کابل حیثیت قلب آکادمیکی را در کشور دارد.

او ابراز امیدواری کرد که با آمدن آقای فاروقی مشکلات این دانشگاه حل شود.

رشد نوشت: حمیدالله فاروقی سند ماستری در رشته اقتصاد از دانشگاه نیوریاک دارد و برعلاوه ۱۵ سال تجربه استادی در دانشگاه کابل در پست های مهم دیگر دولتی نیز کار کرده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار