قزوین ؛

هشتمين سرشماري نفوس و مسکن از سوم مهرماه ماه در استان آغاز می شود

حياتي قائم مقام مدير اجرايي سرشماري استان در جلسه ستاد هشتمین دوره این طرح گفت : این سرشماری در مرحله اول بصورت اینترنتی و از سوم تا 24 مهر ماه اجرا خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛حیاتی افزود: این طرح در مرحله دوم هم از 24 مهرماه تا 24 آبان ماه بصورت حضوری و تلفنی و از طریق تبلت انجام می شود.




وی افزود:  سرشماري این دوره با روش هاي ترکيبي و مدرن است که باعث جلوگيري از خطاهاي احتمالي می شود و ضمن نظارت بر کارآمارگيران ، روند سرشماري را سرعت می بخشد.

حیاتی گفت: ايران جزو 7 کشوري است که با اين روش آمارگيري مي کند.

قائم مقام مدير اجرايي سرشماري استان اضافه کرد:  در هفتمين دوره سرشماري که درسال90 اجرا شد353 هزار خانوار در استان سرشماري شدند که جمعيت استان 1ميليون و201هزار نفر اعلام شد.

حياتي از کسانی که تمایل دارند بعنوان مامور سرشماري در این طرح شرکت کنند خواست از امروز تا 16 شهریور با مراجعه به سامانه اينترنتي"سرشماري سال95"  ثبت نام کنند.

استاندار هم در اين نشست گفت : سرشماري نياز به آگاهي و فرهنگ سازي دارد و زماني که مردم آگاه باشند که بيان واقعيت در آمارگيري ها تاثير عميقي در برنامه ريزي هاي کلان کشور و حل مشکلات آنها دارد ، حتما در اين طرح همکاري مي کنند .

همتي افزود : بايد در چند ماه آينده اين مسئله در تمامي سخنراني ها و نشست ها به عنوان يکي از مسائل مهم استان مورد توجه دستگاه ها و سخنرانان قرار گيرد تا با ايجاد انگيزه در تمام اقشار براي ثبت نام اينترنتي، از ظرفيت بالاي آن در جهت هدر رفت منابع در تصميم گيري هاي بعدي استفاده شود.

ياري رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان هم در این جلسه گفت : سرشماري نفوس و مسکن که در گذشته هر 10 سال یکبار اجرا می شد براساس سياست گذاري هاي جديد هر5 سال انجام مي شود که هشتمين دوره ي آن از مهرماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بررسی ، ابعاد ، سرشماری ، مسکن ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار