محمود واعظی گفت با‌ تصويب اساسنامه شركت ملی پست در مجلس، فضای جديدی براي رقابت سالم گشوده خواهد شد.

واعظی
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دكتر واعظي با تقدير از زحمات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بويژه كميسيون صنايع و كميته ارتباطات در جهت تصويب اساسنامه پست اظهار داشت:  با اين اقدام ساماندهي تمام بازيگران اين عرصه به صورت نظام مند در كشور رقم خواهد خورد.
وي به تشكيل معاونت امور پستي در رگولاتوري اشاره كرد و گفت: با ايجاد اين معاونت نظارت كاملي روي عملكرد اين بخش خواهيم داشت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه پس از حضور اپراتورهاي خصوصي شركت ملي پست با رقباي قدرتمندي مواجه خواهد شد افزود: همه بايد خود را براي بهره‌گيري از اين فرصت آماده كنند از اين رو لازم است با برنامه‌ريزي و ابتكارات جديد به استقبال اين شرايط رفت.

دكتر واعظي: با خود عهد كردم تا زماني كه هستم پست متحول شود و امروز فصل نويني در اين شركت ايجاد شده و معتقدم هر چه بتوانيم بايد در جهت چابك سازي و افزايش كارآيي و درآمدزايي‌آن انجام دهيم.

وزير ارتباطات، استفاده از فناوري اطلاعات در پست را موجب افزايش سرعت و دقت برشمرد و افزود: بايد پست را متحول كرد و هوشمند سازي پست سبب مي‌شود با همين امكانات فعلي سرعت ارائه خدمات را افزايش داد. وي با اشاره به سير صعودي منحني رشد پست ادامه داد: پست در دنيا عهده‌دار خدماتي همچون تجارت الكترونيك و پست لجستيك مي‌باشد و ضروري است شما نيز در اين زمينه گام‌هاي بلندي نيز برداريم .

وزير ارتباطات همچنين از آمادگي شركت پست جهت انعقاد قرارداد با شركت‌هايي كه در زمينه تجارت الكترونيك در كشور فعاليت مي‌كنند خبر داد و گفت:  مي‌توان با راه‌اندازي تجارت الكترونيك محصولات توليد داخل را به بازارهاي جهاني عرضه كرد.
گفتني است كارت اعتباري 10 هزار دلاري در سه سطح طلايي نقره‌اي و برنزي تهيه شده است كه ظرف دو ماه آينده سايت تجارت الكترونيكي شركت پست به زبان انگليسي رونمايي خواهد شد و از اين طريق تجارت بين‌الملل رونق گرفته و به عنوان شهود آذربايجان و روسيه كه در سفر اخير رئيس جمهور مذاكرات خوبي در اين زمينه صورت گرفته بود با ايران روابط خود را آغاز خواهند كرد.

دكتر واعظي افزود: بعد از برجام فضاي بهتري براي تمام بخش‌ها از جمله شركت پست ايجاد شده است و اين شركت جهت رفع نياز مردم اقدام به انعقاد قرارداد با يك شركت نموده است كه در قالب اين كارت اعتباري تا سقف 10 هزار دلار امكان خريد در داخل و خارج از كشور فراهم مي شود. به گفته واعظي اين خدمت تا كنون در دو واحد پستي راه اندازي شده است كه همزمان با هفته دولت در اول شهريورماه در 155 شعبه مجهز به پست مالي و پست بانك قابل ارائه به مردم مي‌باشد.

همچنين وي از آمادگي شركت پست جهت انعقاد قرارداد با شركت‌هايي كه مجوز بانك مركزي داشته باشند جهت ارائه كارت اعتباري ارزي دارند خبر داد و گفت: با شركت‌هاي مختلف در اين زمينه صحبت شده و در اين خصوص هيچگونه محدوديتي نداريم و تنها يك شركت با اخذ مجوز بانك مركزي موفق به ارايه كارت اعتباري شد.

وي بهره برداري از نرم افزار طرح جامع مبادله پستي در 650 شهرستان را موجب افزايش سرعت سير مرسولات و فراهم شدن امكان تبادل اطلاعات بعد از رسيدن مرسوله عنوان كرد و گفت: سيستم رهياب موزعين در10 استان راه‌اندازي شده است كه تا روز جهاني پست در 17 مهرماه در باقي استانها نيز راه‌اندازي خواهد شد.

منبع:روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار