وجود گاز متان عامل وقوع خودسوزی روستای دوبنه مهارلو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یوسفی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب با بیان اینکه یکی از عوامل مهم این خودسوزی وجود گاز متان در مناطق باتلاقی است گفت: تا زمانی که ریشه آن گیاهان در منطقه وجود داشته باشد خود سوزی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت محیط زیست استان فارس برای مهار و جلوگیری از گسترش آن نسبت به ایجاد یک خندق در اطراف این خودسوزی اقدام کرده است افزود: با ایجاد این خندق از گسترش این پدیده و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شده اما در همان منطقه همچنان خودسوزی ادامه دارد.
یوسفی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه چشمه بوده پوشش های گیاهی نسبت به دیگر مناطقه متفاوت است زیرا در این منطقه ریشه گیاهان آبرفتی که مربوط به آب شیرین است دیده می شود.
وی خاطر نشان کرد: با تانکر آب نمی توان جلوی گسترش این پدیده را گرفت از این رو می توان از ایجاد خندق در دور آن به عنوان تنها راه حل یاد کرد.
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب با بیان اینکه با توجه به آبدار بودن دریاچه طی مدت اخیر با انجام مطالعات دقیق باید به سرنخ هایی از وقوع این خود سوزی دست یافت البته موضوع قابل تامل این است که این منطقه بر روی گسل واقع شده و فعال شدن گسل نیز می تواند بر تحریک آن و ایجاد خود سوزی تاثیرگذار باشد تصریح کرد: پس از بررسی دقیق و مطالعات لازم در خصوص علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان زمین شناسی اطلاع رسانی دقیقی صورت می گیرد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: خودسوزی ، زمین ، دوبنه ، مهارلو ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.