طرح مجموعه شهری همدان تاکنون 70 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

تهیه طرح مجموعه شهری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان همدان گفت:  از 5 مرحله این طرح، 3 مرحله آن تهيه و تصويب شده و در سال جاري نيز 2 مرحله باقي مانده تهيه و تصويب خواهد شد.

محمد حسین مرادی افزود: استان همدان با مساحت 19368 كيلومتر مربع داراي 29 شهر است، دو شهر آجين و مهاجران ( روستاهايي كه به شهر تبديل شده اند) توسط دفتر فني استانداري در مرحله تهيه طرح هادي شهري هستند.

وی در رابطه با طرحهاي جامع  گفت: تعداد  27 شهر داراي طرح جامع مصوب هستند ، كه طرح جامع 24 شهر نيز ابلاغ شده است . و شهر هاي بهار ، دمق، قهاوند در دستور كار بررسي و ابلاغ شورايعالي شهرسازي و معماري ايران قرار دارند.

مرادی ادامه داد:  بازنگري طرح جامع همدان در دستور كار سال جاري قرار دارد و بازنگری طرح جامع دو شهر تویسرکان و اسدآباد نیز با مشاور طرح عقد قرارداد شده و در دست تهیه است .

وی با بیان این مطلب که از 27 شهر  تعداد 26 شهر داراي طرح تفصيلي مصوب هستند ، اظهار کرد: از این تعداد 14 شهر داراي طرح تفصيلي ابلاغ شده مي باشند وتعداد 12 شهر در مرحله تهیه آلبوم براي ابلاغ  است .

وی درمورد طرح هاي ناحيه اي عنوان کرد:  سه طرح ناحيه اي شمالي ، جنوبي و مركزي در شوراي برنامه ريزي استان تصويب شده که طرح ناحیه ای شمالی در سال 94 به تصویب شوراي عالي شهرسازي و معماري رسید و به استان ابلاغ شده است .

همچنین دو طرح ناحیه ای  مرکزی و جنوبی نیز در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

مرادی به شهر جديد حورا نیز اشاره نمود و گفت: طرح جامع آن مصوب شده و به استان ابلاغ شده و در مرحله تامین اعتبار  برای انتخاب مشاور جهت تهيه طرح تفصيلي است.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.