اهواز؛

برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در خوزستان

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، برگزاری 2جشنواره نمایشنامه‌‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی انقلاب و دفاع مقدس را از برنامه‌های این کانون در 6 ماهه دوم سال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مجید صادپاپی، با تأکید بر توجه بیش از پیش به حوزه تئاتر دفاع مقدس در استان اظهار کرد: جا دارد استان خوزستان که مهد دفاع مقدس است در این زمینه فعال‌تر باشد. این کانون در جلساتی که تاکنون تشکیل داده است، استان را به ۵ منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم کرده است و هر بخش مسئولی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه شش ماهه دوم کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در دو حوزه پیش‌بینی شده‌اند، گفت: یک حوزه این است که بتوانیم برای هفته دفاع مقدس در بخش‌های پنج‌گانه تعیین شده، جشنواره نمایش‌نامه خوانی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را برگزار کنیم. برگزاری این جشنواره مستلزم آن است که فضایی برای هنرمندان تئاتر ایجاد شود که بتوانند هنرشان را به عرصه ظهور برسانند.

صادپاپی اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور برگزیدگان در اهواز برگزار خواهد شد و همزمان با آن کارگاه آموزشی نمایش‌نامه خوانی نیز برگزار می‌شود.

مدیر کانون تخصصی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اینکه ما در حوزه نمایش‌نامه خوانی سرفصل کلی نداریم، تصریح کرد: هنوز هنرمندان ما در نمایش‌نامه خوانی و نمایش رادیویی مشکل دارند.

وی ادامه داد: در حوزه کلی نیز، جشنواره بزرگ صد سال به انقلاب(از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی) مد نظر قرار دارد. این جشنواره در حوزه نمایش نام‌نویسی و به مناسبت ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

صادپاپی در پایان اعلام کرد: فراخوان این دو جشنواره در هفته آتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.