رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت : در دو سال اجرای طرح نظام سلامت 8 هزار میلیارد تومان هزبنه شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛دکتر طاهر احمدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران صدا و سیما در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 میلیارد تومان به بیمه ها و پزشکان بدهکاری داشتیم که تاکنون تمام تعهدات خود را انجام داده و بدهکاری خود را با طلبکاران صاف کرده ایم .

وی با اشاره به این که با اجرای طرح نظام سلامت پرداختی هزینه های درمان و بهداشت از جیب مردم کاهش یافت افزود: به همین منظور 110 میلیارد تومان برای کاهش پرداختی مردم اختصاص پیدا کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از کمبود تخت در استان مطابق استانداردها خبر داد و گفت: هم اینک 2000 تخت بیمارستانی در سطح استان مرکزی وجود دارد که باید با توجه به جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان به 3700 تخت افزایش یابد تا به استانداردها نزدیک شویم .

 احمدی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان خواستار پیگیری رسانه استانی از مسئولان کشوری برای احداث بیمارستان 1000 تخت خوابی شد و افزود : با احداث این بیمارستان در صورت موافقت رئیس جمهور و هیات دولت مشکلات کمبود تخت بیمارستانی در استان مرکزی حل می شود .

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاد شده که دو بیمارستان 500 تخت خوابی به وسیله شرکت کره ای به صورت فاینانس و شرکت ایرانی با بودجه دولتی در اراک ساخته شود .

احمدی اضافه کرد: فاز دوم ساخت جدید بیمارستان ولی عصر (عج) اراک از شهریور ماه سال جاری کلید می خورد و تلاش می کنیم فاز اول را هم در سال 96 تکمیل و تحویل دهیم .

این مقام دانشگاه علوم پزشکی افزود: مکان این بیمارستان در کنار پارک شهید باهنر اراک ، جنب صدا و سیمای استان جانمایی شده است .

احمدی همچنین از رسانه استانی به ویژه خبرنگارن به خاطر رسانه ای کردن و پوشش خبرهای حوزه سلامت قدردانی کرد .

قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی هم از عزم رسانه استانی و شبکه آفتاب  برای پیگیری مطالبات مردم در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت خبر داد و گفت: آماده هستیم خدمات و عملکرد و پاسخ مسولان دانشگاه علوم پزشکی را از طریق رسانه استانی پوشش خبری دهیم .

در پایان این مراسم از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز اراک با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد .
انتهای پیام / ف 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار