رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اطلاع رسانی هدفمند از طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ،دکتر طاهراحمدی در نشست شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی افزود: با توجه به مهم و موثر بودن نقش بهداشت، درمان و سلامت بر زندگی افراد؛ روابط عمومی ها به عنوان تکیه گاه هر سازمان و اداره به استوار بودن آن کمک می کنند.
وی افزود: روابط عمومی موتورمحرکه هر سیستم است و در صورتی که مسئولیت و وظایف خود را به درستی انجام دهد در همه زمینه ها پیشرفت کرده و افراد از فعالیت های مثبت آن بهره مند می شوند.
طاهر احمدی تأمین سلامت و امنیت غذایی افراد جامعه، نظارت بر مواد غذایی، دارویی، سلامت آب، غذا، هوا و نظارت بر تاسیس کارخانه ها حتی در صورتی که مواد غذایی و بهداشتی تولید نکنند را از جمله وظایف دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد که در دو سال گذشته با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت این امر با جدیت بیشتری دنبال می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: آگاه کردن مردم از اقدامات مناسب دانشگاه و نشان دادن نقاط منفی با هدف اصلاح، ایجاد تعامل مناسب بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، برقرای ارتباط محکم و قوی بین دانشگاه علوم پزشکی با صدا و سیما و رسانه های خبری با توجه به مهم بودن این حوزه در آگاه کردن افراد جامعه از حوزه سلامت و ایجاد ارتباط درون بخشی بین این حوزه و سایر دستگاه های دولتی از جمله وظایف مهم روابط عمومی است.
طاهر احمدی با اشاره به اشتباهات پزشکی رخ داده در بیمارستان های استان گفت: این دستگاه عامل اصلی حفظ جان مردم است اما هنگامی که به یک باره ضریب اشغال تخت های بیمارستان از 80 به 120 درصد می رسد ممکن است در کیفیت کار تغییر اندکی به وجود آید اما با همه این مشکلات، پزشکان و پرستاران این حوزه وظیفه خود را به درستی انجام داده و نقاط مثبتی را ایجاد کرده اند.
مهدی میرزابابایی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: بخشی از مسائل و مشکلات این حوزه نیاز به بحث انگیزشی و یک تعریف رسمی دارد که روابط عمومی همه تلاش خود را جهت رفع این مشکلات و رسیدن به جایگاه مطلوب انجام می دهد.
در پایان این نشست از منتخبان حوزه بهداشت و درمان با اهدای جوایزی تقدیر و روابط عمومی های بهداشت و درمان هر شهرستان مشکلات خود را مطرح و راه حل هایی جهت رفع این موانع ارائه کردند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.