رئیس جمهور گفت: امروز بالاترین وظیفه ملی، استانی، انقلابی و شرعی ایجاد اشتغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: دشمن تا کنون نتوانسته بین ملت و مسؤولان فاصله بیندازد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مسئولان برای ایجاد اشتغال افزود: جلسات اقتصادی که در این دوران برگزار می‌شود عبادت بزرگ است و اگر امام هشتم زنده بود مهم‌ترین امر ایشان به ما ایجاد اشتغال برای جوانان بود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که اگر جوانان برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی به دنبال سود هستند، گفت: سود اقتضای لازم و مشوق اصلی برای کار و تلاش توسط انسان است.

روحانی تولید را عبادت خداوند دانست و گفت:‌ امروز اگر کسی از نعمت‌های الهی درست استفاده نکند و زمین و آب باشد و دم از فقر بزند به قول پیامبر از رحمت خداوند به دور است.

وی گفت: کار و تلاش و تولید بالاترین وظیفه ملی و استانی، انقلابی و شرعی است و امروز دلیل اصلی همه آسیب‌های اجتماعی فقر و بیکاری است.

رئیس جمهور تصریح کرد: پول نفت در گذشته برای ایجاد اشتغال اختصاص داده می‌شد که این تجربه ناموفقی بود و در حال حاضر هیچ راهی جز تولید نداریم و رشد تولید مستلزم به حرکت درآوردن اقتصاد است که برای باید برای این کار رابطه مناسبی با جهان داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: در سال 90 و 91 که تحریم‌ها بیشتر شد شاهد رشد منفی اقتصاد بودیم که با این وضعیت اقتصاد نمی‌شد اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: در چشم‌انداز 20 ساله باید 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که 10 سال از چشم‌انداز 20 ساله گذشته و در این 10 سال تنها 2.7 درصد داشته‌ایم که با این رشد پایین رونق و اشتغالز ایجاد نمی‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به وحدت و همدلی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرکت اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد خوب بوده اما با مطلوب هم فاصله داریم که از دهه فجر سال 92 تا دهه فجر سال 94 یک هزار و 115 پروژه نیمه‌کاره افتتاح شد و 189 پروژه دیگر هم کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

روحانی با اشاره به 3 برابر شدن بودجه عمرانی استان از سال 92 به بعد گفت: امروز 231 پروژه دیگر در بسته‌های مختلف در این استان افتتاح شد اما این اقدامات کافی نیست را که اشتغال خوبی ایجاد نکرده و مردم ما هنوز نیازمند ایجاد اشتغال و تلاش بیشتر مسؤولان هستند.

وی با اشاره به شرایط مطلوب بین‌المللی گفت: شرایط بین‌المللی را مساعد کرده‌ایم و با کشورهای همسایه به جز یک کشور که با مردم خودش و همسایه‌اش یمن ظلم می‌کند با سایر کشورهای همسایه روابط مناسب و مطلوبی داریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در یکی 2 سال اخیر به غیر از روابط دوجانبه با کشورهای مختلف روبط‌های 3 جانبه هم ایجاد کردیم که با ایران کشور افغانستان و هند، ایران، ترکمنستان و قزاقستان و به تازگی ایران، آذربایجان و روسیه رابطه 3 جانبه ایجاد کردیم و آن جایگاه و نقشی که باید در منطقه داشته باشیم را بهتر و مستحکم‌تر از گذشته کرده‌ایم.

روحانی با اشاره به رشد اقتصادی در بخش صنعت در 3 ماهه سال جاری گفت: در 3 ماهه سال 95 در بخش صنعت شاهد رشد 8.8 درصدی و در بخش کشاورزی رشد 4 درصدی و در بخش نفت رشد 4.4 درصدی را شاهد هستیم که حرکت دولت در امور اقتصادی به سمت جلو است.

وی تصریح کرد: در سخنرانی که در اول فروردین با مردم داشتم گفتم که امسال رونق اقتصادی شروع می‌شود و هدف‌گذاری در سال 95 رشد 5 درصدی است که امیدواریم به این هدف نیز برسیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم در بخش بانک‌ها است بانک‌های ما باید فعال‌تر شود و ما هم برای فعال‌تر شدن بانک‌ها کمک می‌کنیم تا فضای مطلوب‌تری در جامعه فراهم شود.

روحانی افزود: سفارت انگلیس و سفارت فلان کشور برای جمهوری اسلامی ایران تصمیم نمی‌گیرد بلکه رهبری انقلاب، ارکان نظام و مردم برای پیشرفت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.