معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: 249 هزار شغل ظرف 2 سال گذشته در روستاها و مناطق عشایری کشور در بخش های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید ابوالفضل رضوی امروز(دوشنبه) در حاشیه سفر هیات دولت به یاسوج گفت: 116 هزار شغل از این تعداد در سال 93 و با کمک نهادهای مربوطه در حوزه روستایی و 76هزار مورد نیز در سال 1394 ایجاد شده است.

وی گفت: سال جاری افزون بر173هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در سطح روستاهای کشور بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: بیشترین سهم اشتغالزایی در روستاهای کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

رضوی میزان جمعیت روستایی و عشایری در نقاط مختلف کشور را افزون بر 21 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد عشایر هستند.

وی بیان کرد: ظرف دو سال گذشته تاکنون نیز بیش از 130شرکت تعاونی به صورت مشارکتی در بخش های مختلف در روستاهای کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: بیش از 35 شرکت غیر مشارکتی در این مدت در سطح روستاها و مناطق عشایری کشور ایجاد شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور میزان سرمایه گذاری این شرکت ها را نیز افزون بر 2 هزار و 600 میلیارد ریال ذکر کرد.

کمتر از نیمی از جمعیت 700هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد روستایی و عشایری هستند.

بیش از 12 درصد معادل 70هزار نفر از جمعیت این استان عشایر هستند.

رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.