نباید متولیان طرح‌هایی مثل «سینما مدرسه» تمام ابعاد این طرح را برای خود بدانند و خود کودکان را فراموش کنند.

فرزاد اژدری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در طرح‌هایی مثل «سینما مدرسه» باید انحصارطلبی از بین برود. نباید متولیان این طرح‌ها تمام ابعاد این طرح را برای خود بدانند و در کل خود کودکان را فراموش کنند.

کارگردان فیلم «عملیات مهد کودک» تصریح کرد: کودکان خودشان باید به شکل مستقیم در طراحی طرح‌هایی مثل سینما مدرسه دخیل باشند. برای مثال در اتاق فکر این طرح باید کودکان و نوجوانان حضور داشته باشند.

اژدری تاکید کرد: اشکال آنجاست که از خود کودکان و نوجوانان هیچ سوالی پرسیده نمی‌شود. باید دید  کودکان چه فیلم‌ها، با چه داستان‌هایی را تقاضا می‌کنند. طرحی مثل «سینما مدرسه» را نباید  مثل مدرسه اداره و مدیریت کرد.
 
اژدری ادامه داد: اگر سینما را یک صنعت سودآور بدانیم، باید در یک نگاه تعاملی به دنبال تولید فیلم و حمایت از همان مرحله نگارش فیلمنامه باشیم. باید بیش از اینها بین ارگان‌هایی مثل آموزش و پرورش با سینما ارتباط باشد تا فیلم‌هایی متناسب با کودکان ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: هر طرحی برای به بار نشستن احتیاج به آزمون و خطا و کسب تجربه دارد. ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این راستا حداقل باید برنامه‌ای ده ساله داشته باشیم و با یک و دو ماه نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

اژدری تصریح کرد: در روند ساخت فیلم در این حوزه دوگانگی وجود دارد؛ برای مثال فیلم کودکی در گیشه می‌فروشد، اما همان فیلم در شورای آموزش و پرورش رد می شود. به این بهانه که این فیلم در راستای آموزش های این ارگان نیست. باید این تناقض ها حل شود تا در بلند مدت به سینمای تاثیرگذار کودک برسیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار