معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان منوجان از آغاز برداشت محصول خرما از 4 هزار 500 هکتار نخلستان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صادق حسین زاده افزود: برداشت خرما در منوجان با توجه به بالاتر بودن دما در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های جنوب کرمان زودتر آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد : عملیات برداشت ارقام میانرس خرما از نیمه دوم مرداد در شهرستان منوجان آغاز و تا اواخر شهریورماه ادامه می یابد.
وی تصریح کرد : پیش بینی می شود در سال جاری از هر هکتار سطح زیر کشت نخلستان در شهرستان منوجان حدود 5 تا 6 تن خرما برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان منوجان در حال حاضر با دست و به روش سنتی انجام می شود که پس از برداشت محصول در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می شود.
حسین زاده افزود : به ازای هر هکتار نخلستان در فصل برداشت محصول خرما در منوجان برای 6 نفر اشغالزایی می شود.
وی خاطر نشان کرد : کمبود سردخانه نگهداری خرما از عمده مشکلات پیش روی نخلداران شهرستان منوجان است و کمبود فضای سردخانه ای موجب فروش این محصول با قیمت اندک توسط کشاورزان شده است.
وی به سایر مشکلات پیش روی نخلداران منوجان اشاره کرد و گفت:عارضه خشکیدگی خوشه خرما که به دلیل رطوبت بالا و گرمای شدید ایجاد می شود و سالانه بین 40 تا 70 درصد به محصول خرمای این شهرستان خسارت وارد می کند از دیگر مشکلات کشاورزان این منطقه است.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: نخلداران ، خرما ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار