معاون ميراث فرهنگي كشورگفت: روستای کنگ يكي از مظاهر زيباي طبيعت و يك مقصد مهم گردشگري در استان خراسان رضوي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طالبيان در بازديد از روستاي تاريخي كنگ با بیان اینکه بافت تاريخي و طبيعت زيباي این روستا بايد حفظ شودافزود: روستاها به عنوان تفرجگاه و تنفسگاه و ريه هاي هر منطقه از اهميت خاصي برخوردار است و دراين ميان روستاي تاريخي كنگ از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و زيبايي خيره كننده اي دارد كه در كنار بافت تاريخي به عنوان يك مقص مهم گردشگري در استان مطرح است.

 تبديل محوطه سنگ بست فريمان به سايت تاريخي

وي در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوي به شهرستان فريمان نيز سفر كرد و از نزديك از محوطه تاریخی سنگ بست فریمان بازديد و در اين بازديد گفت: اين مجموعه بزرگ تاريخي به یک سایت مهم گردشگری تاریخی تبدیل می شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: ما برای داشتن اقتصادی پویا و بومی باید به سایر پتانسیل های کشور روی بیاوریم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و گردشگری می تواند بار مهمی از اقتصاد مقاومتی را بدوش بکشد.

طالبيان فریمان را از لحاظ داشته های فرهنگی تاریخی و مواهبت طبیعی گردشگری مهم ارزیابی کرد و افزود: این شهرستان با آب و هوای مطبوع و کم نظیر در جوار مشهد مقدس باید به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای این سایت باستانی برنامه های زیادی را پیش بینی کرده ایم و خوشبختانه با اقداماتی خوبی که طی یکی دوسال گذشته در محل محوطه انجام شده هم اکنون این اثر تاریخی به زیرساختهای گردشگری تجهیز شده و ما تلاش می کنیم داشته های فرهنگی – تاریخی محوطه را نیز در آینده از دل خاک بیرون بیاوریم.

طالبیان گفت: اگر این اتفاق بیفتد باعنایت به اینکه ابنیه موجود در محوطه نیز از لحاظ سبک معماری، مهندسی و قدمت در کشور سرآمد است، کل محوطه 14 هکتاری سنگ بست و رباط تاریخی مجاور آن(رباط سنگ بست)می تواند به عنوان یک گزینه مهم جهت ثبت در فهرست آثار جهانی مطرح شود.

وی افزود: در تلاشیم با همت همکاران خود و همراهی مسئولین شهرستان محوطه سنگ بست را به یک سایت مهم گردشگری تاریخی تبدیل کنیم که این اتفاق در حال وقوع است.

وی در ادامه سفر خود پس از بازدید از سد تاریخی فریمان افزود: من به آینده گردشگری فریمان بسیار امیدوارشدم و سد تاریخی فریمان نشان داد که جایگاه گردشگری این شهرستان مهم است.

شایان ذکر است همزمان با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، کار مرمت تزئینات مقبره ارسلان جذب نیز کلید خورده و از اولین تصاویر این اثر تاریخی که در 100 سال پیش گرفته شده و هم اکنون به صورت تابلو درآمده نیز رونمایی شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.