مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تأکید کرد :باید الگوی تجاری از حالت منطقه ای به بین المللی تغییر پیدا کند .

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ چراغی در نشست با تجار و بازرگانان استان زنجان افزود: بزرگترین چالش در زمینه حمل و نقل دریایی این است که تجار و بازرگانان هنور سطح نگرش خود را تا مرحله بین المللی افزایش نداده اند.

وی اعلام کرد : در حال حاضر تلاش می کنیم با ورود تجار حرفه ای تر و کشتی رانی های مجرب و حرفه ای فضای تجاری خود را به یک فضای بین المللی تبدیل کنیم و کالاهی ترانزیتی و صادرات مجدد را به سبد کالایی خود اضافه کنیم .

چراغی با اشاره به اینکه در بحث صادرات آنچه که در سازمان بنادر استان گیلان اتفاق افتاده است این است که تمام زیر ساخت های سخت افزاری آماده است ،گفت:انبار ها آماده پذیرش و نگهداری کالاها هستند و همچنین سردخانه ای را در بندر ایجاد می کنیم تا امکان نگهداری کالاهای سرد وجود داشته باشد .

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان اضافه کرد :کشتی رانی خزر بزرگترین خط کشتی رانی با 22 فروند کشتی تجاری دارد که میتواند با کمترین قیمت کالای صادر کننده را ه کشورcis(کشور های مشترک المنافع)منتقل کند .

چراغی با بیان اینکه بیشترین پتانسیل موجود در بازاهای صادرات که مورد نیاز کشورcis(کشور های مشترک المنافع) است و متشکل شده از مواد غذایی و محصولات کشاورزی ريا،خاطر نشان کرد :علاه بر این ها حمل و نقل کانترینی هم به سبد فعالیت هاخود اضافه می کنیم که برای توسعه صادرات و پایداری صادرات در بحث حمل و نقل یک الزام است .

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تأکید بر اینکه نباید کالایی صادر شود که کیفیت آن از کالای صادره کشور ترکیه پایین تر باشد گفت: برای محقق شدن این امر باید زیر ساخت های لازم شکل بگیرد و پایانه های صادراتی شکل بگیرد.

چراغی عنوان کرد:لازم است با تجار ها و بازرگانان و همچنین اتاق بازرگانی استان های همجوار مذاکراتی را داشته باشیم تا نیاز های صادراتی آن ها در بنادر خود ایجاد کنیم و بر اساس نیاز ها کالاها را در شرایط اقتصادی صادر کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.