مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پیشنهاد داد:دبیر خانه مشترک حمل و نقل دریایی و بندری بین استان زنجان و گیلان راه اندازی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛چراغی در نشست با بازرگانان و تجار استان زنجان با پیشنهاد ایجاد دبیرخانه مشترک حمل و نقل دریایی و بندری بین دواستان گیلان و زنجان افزود: امیدواریم این مباحث مورد توجه جدی طرفین قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره بردن از تمامی فرصت‌های تجاری ابراز کرد: ما باید به منظور بهره مندی از بازار 300 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر نهایت بهره را برده و برای ورود به این بازارها تلاش جدی کنیم.

چراغی از اپراتورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خواست تا به منظور توسعه صادرات از پایانه صادرات استان زنجان بازدید کنند و تفاهم نامه‌های ذیربط را منعقد کرده و شرایط حضور در عرصه‌های بین‌المللی را مهیا کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان علت متناسب نبودن صادرات و واردات را عدم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان اعلام کرد و گفت: متاسفانه بازارهای صادراتی به خوبی از سوی مسئولان ذیربط شناسایی نشده است.

چراغی در رابطه با عدم توازن در صادرات و واردات کالاها نیز بیان کرد: بازارهای صادراتی و در واقع بازاریابی محصولات به خوبی در کشور صورت نگرفته است و دلیلی این موضوع نیز عدم برنامه‌ریزی دقیق دست‌اندرکاران امر است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل کانتینری در بندرانزلی فراهم شده است، افزود: این نوع حمل و نقل از ارزانترین راه‌های صادرات است که ‌می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.