سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه جیرجیرک‌ها به طور کامل در این شهرستان از بین رفتند، گفت: خوشبختانه هجوم جیرجیرک‌ها هیچ آسیبی به باغات و کشاورزی شهرستان وارد نکرده است.

جیرجیرک‌ها دست از سر قصرشیرین برداشتند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تاتار سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به هجوم اخیر جیرجیرک‌ها به شهرستان قصرشیرین گفت: این اولین بار بود که هجوم جیرجیرک‌ها را داشتیم و دلیل آن نیز تغییرات آب و هوایی و بارندگی‌های فراوان امسال بود و در سال‌های گذشته هرگز شاهد وقوع چنین پدیده‌ای نبودیم.
 
وی ادامه داد: جیرجیرک‌ها هیچ ضرری برای بخش کشاورزی و باغات نداشتند، چون این فصل زمان گل‌دهی میوه‌ها و یا برداشت محصولات کشاورزی نبود.
 
به گفته این مسئول، تنها مشکل سر و صدای جیرجیرک‌ها و وارد شدن آنها به خانه‌های مردم بود.
 
سرپرست فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: با مبارزه‌ای که با این موجودات انجام شده به طور کامل از بین رفتند و دیگر مشکلی در قصرشیرین وجود ندارد.
 
تاتار با بیان اینکه از زمان هجوم جیرجیرک‌ها جلسات و کارگروه‌های متعددی با حضور دستگاه‌های مربوط مانند بهداشت محیط، جهاد کشاورزی، محیط زیست و ... تشکیل شد، افزود: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که در برخی از نقاط با سمپاشی با جیرجیرک‌ها مقابله کنیم.
 
وی یادآوری کرد: با وجود اینکه راضی به سمپاشی نبودیم، مجبور شدیم در برخی از مناطق برای مقابله با جیرجیرک‌ها از سم استفاده کنیم و شاهد خروج کامل جیرجیرک‌ها از قصرشیرین باشیم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.