رئیس فدراسیون شطرنج گفت :فدراسیون شطرنج در حمایت از برنامه های اقتصاد مقامتی به طور جدی قدم برمی دارد.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در راستای اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی در فدراسیون شطرنج بیان کرد: استفاده از توان داخلی برای توسعه وپیشرفت کشور مهم ترین شعار برنامه اقتصادمقاومتی است که باید درتمامی بخش مختلف ورزشی،فرهنگی،اقتصادی محقق شود. بنابراین فدراسیون شطرنج هم برای پیشبرد این هدف سیاست های خاصی را در پیش گرفته است.

وی افزود :از جمله برنامه های فدراسیون  استفاده از مریبان وبازیکنان داخلی در مسابقات است .در سال های گذشته از مربیان خارجی برای شطرنج بازان استفاده می شد اما اکنون با توجه به اهداف برنامه ی اقتصاد مقاومتی بیشتراز مربیان داخلی بکار گرفته می شود واگر مربیان خارجی باشند به صورت پاره وقت فعالیت می کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج درخصوص حامیان مالی فدراسیون عنوان کرد:برای شطرنج به ندرت از اسپانسر استفاده می کنیم به جز اینکه رقابت های خاصی در پیش داشته باشیم. فدراسیون در این زمینه نیزاز حامیان مالی داخلی استفاده می کند واکنون نیز درحال مذاکره با یکی از اسپانسر های داخلی هستیم وخوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم.

پهلوان زاده گفت : در سال های گذشته در مسابقات لیگ برتر هرتیم بازیکن خارجی جذب می کرد وتقریبا 8 تا 10 بازیکن خارجی داشتیم اما در لیگ امسال فقط یک بازیکن خارجی حضور دارد که در تیم سایپا کرج بازی می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار