مشهدبعنوان شهر سنگ های قیمتی و زینتی می تواند یک فرصت فرهنگی را در مقابل فرصتهای اقتصادی به وجود بیاورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوی گفت: گردشگران به عنوان سفیران فرهنگی می توانند ، فرهنگ ایران را به خوبی به کشورهای خود معرفی کنند بنابراین معرفی خاصیت درمانی، مذهبی سنگ های زینتی و قیمتی به گردشگران و توریست ها می تواند به نوعی در معرفی مسائل دینی و اعتقادی اسلام تاثیر گذار باشد.

سعید سرابی افزود: شهر مشهد پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی به منظور جذب گردشگر دارد از طرفی کسب عنوان شهر سنگ های قیمتی و زینتی می تواند یک فرصت فرهنگی را در مقابل فرصتهای اقتصادی به وجود بیاورد.

سرابی تصریح کرد: مردم بسیاری از سنگها به عنوان خواص دارویی استفاده می کنند و مرذم مسلمان نیز به عنوان اعتقاداتی که ریشه در تاریخ اسلام دارد از این نوع سنگ‌ها بهره مند می‌شوند اما موضوعی که در همه مشترک است بهره مندی از سنگ های زینتی و قیمتی است و ما باید در شهر مشهد از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاید صادرات یکی از مهمترین مباحث این نامگذاری باشد اما در کنار ان اشنایی مردم سراسر دنیا با خاصیت‌های سنگ های قیمتی و هنرهای مختلفی که در ر استای این سنگها ایجاد شده است بسیار مورد اهمیت است.

وی افزود: گسترش خرید و فروش سنگ های قیمتی و صادرات ان علاوه برآورده های اقتصادی، به اشتغال کشور نیز می‌تواند در تمام عرصه ها کمک کند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.