مشهد؛

ضرورت ایجاد تنوع در محصولات سنگ‌های قیمتی

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: برای استفاده کامل از ظرفیت سنگ‌های زینتی باید بتوان در محصولات آنها تنوع ایجاد کرد تا مردم به خرید آنها تحریک شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمودی در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اهمیت تنوع دادن به تولید محصولات برای توسعه اقتصادی گفت: در دنیای امروزی یکی از نیازهای مردم تنوع محصولات است و تمام تولیدکنندگان در تلاش هستند تا به این نیاز مردم پاسخ دهی داشته باشند.

وی گفت: اما با این حال شاهد هستیم در بازار سوغات مشهد که بسیار گسترده بوده و ظرفیت تبادل مالی بسیار بالایی دارد سال‌ها است که محصولاتی یکسان به مردم عرضه می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: به عنوان مثال بخشی از سوغات مشهد مقدس مهر و تسبیح آن است و واضح است که روزی نیاز زوار به این کالاها تمام می‌شود و لذا ایجاد تنوع در محصولات بسیار ضروری است.

محمودی گفت: در این وضعیت بهترین محصول برای تنوع دادن به بازار سوغات و یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب ایجاد سبد محصولات مختلف از سنگ‌های قیمتی است.

وی گفت: این محصولات می‌توانند شامل جواهرات و زیورآلات شده و حتی در قالب آثاری مانند تابلو یا لوزام دکوری نیز گسترش داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد: باید در نظر داشت که هنر و تخصص در تولید این دسته از محصولات بسیار مهم هستند و لذا باید زمینه‌های آموزش آنها را ایجاد کرد و نباید از افراد غیرمتخصص در تولید این محصولات استفاده کرد.

محمودی کیفیت محصولاتی که هم اکنون در بازار ارائه می‌شوند را بسیار نازل دانست و بیان کرد: باید تحولی در تولید این محصولات ایجاد شود که خریدار را به سمت آنها جلب کرده تا برایشان پول پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این موضوع برای به دست آوردن بازارهای صادراتی نیز اهمیت فراوانی داشته و بدون استفاده از وجوه متفاوت هنر در این رشته نمی‌توان به موفقیت دست یافت.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار