بر اساس شنیده های رسمی تراز داده ستانده پروژه های شرکت پدیده حدود 2 هزار میلیارد تومان مثبت است.

به گزارش گروه استان های یاشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی امروز در میزگرد تخصصی «تامین نقدینگی برای پدیده » با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز باید از این منظر به پدیده نگاه شود که این پروژه با تمام مزایا و معایبی که داشته باید به بهره برداری برسد و در این راستا همه و همه اعم از مسئولان تا شهروندان عادی دخیل هستند.

حسن شرکاء با بیان اینکه سرمایه گذاری که در شرکت پدیده صورت گرفته باید به نحو شایسته به بهره برداری برسد،گفت: اگر درگیر مسائل گذشته باشیم باز هم چالش ها وجود خواهد داشت چون پاسخ دهی مسائل قبلی از عهده مدیریت جدید خارج است.

او تصریح کرد: بر اساس شنیده های رسمی، تراز داده ستانده پروژه های شرکت پدیده حدود 2 هزار میلیارد تومان مثبت است ، حال اگر بتوانیم این پروژه را در قالب واقعیت ها پیش ببریم، هم سهامدار و هم شرکت در بلند مدت سود خواهد برد و جامعه هم از این امر تاثیر می پذیرد.

شرکاء با بیان اینکه حقوق سهامداران باید حفظ شود، تصریح کرد: فارغ از تخلفات گذشته پروژه پدیده، باید بر این مساله واقف بود که در این پروژه سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفته بنابراین باید در حال حاضر از این پروژه به نحو شایسته ای بهره برداری کرد تا اعتماد از دست رفته ای که در زمینه سرمایه گذاری در سطح استان صورت گرفته به مردم باز گردد.

او با بیان اینکه امروز ستاد تدبیر که بالاترین تصمیمات را اتخاذ می کند باید قوی تر به موضوع ورود پیدا کند، گفت: هیات مدیره نباید از این نکته غافل شوند که به تخلفات گذشته پروژه کاری نداشته نباشند، این مسائل مربوط به ستاد تدبیر است و ستاد تدبیر باید در این خصوص تدابیری بیندیشد و براساس مصلحت سنجی اقدام کند.

عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور مشکل نقدینگی نداریم بلکه در مدیریت نقدینگی مشکل داریم و باید نقدینگی به سمت پروژه های ملی هدایت شود.

شرکاء گفت: بازار بورس، قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید کمک کنند تا این پروژه بر روی ریل قانون قرار گیرد زیرا این امر یک الزام برای بازگشت اعتماد مردم است.

وی افزود: سرمایه گذار حکم پرنده را دارد، چنان چه احساس امنیت نکند، خواهد پرید، همان گونه که امروز سرمایه گذاری از این استان در حال پریدن است. متاسفانه استان خراسان امنیت سرمایه گذاری ندارد و آمارها هم خوشایند نیست، به طور مثال استان در رتبه کار و کسب در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به 3 ماه نخست سال گذشته 5 رتبه نزول پیدا کرده که این مساله باعث شرمندگی است.

مدیر سابق بورس خراسان نیز در این میزگرد تخصصی گفت: ورود پدیده به بورس به نفع سهامدار، شرکت و حتی بورس است.

عباسعلی طوسیان با اشاره به اینکه سرمایه عظیمی از مردم در پروژه پدیده به اشتراک گذاشته شده است، اظهار کرد: با تعطیلی پروژه پدیده، روزی چند صد میلیارد به سهامدار و اقتصاد ملی ضربه وارد می شود و هر روزی که می گذرد منافعی که از طریق این پروژه می توانست عاید دولت و مردم شود، هدر می رود.

وی گفت: یکی از مکان هایی که می تواند سرمایه کم و زیاد را جذب کند بازار بورس است به طوری که در برخی از کشورها 80 درصد مردم سهامدار هستند. ما نیز می توانیم از طریق بورس، سرمایه های خرد مردم را جمع آوری و فعالیت اقتصادی بزرگ ایجاد کرده و محصولات خود را صادر کنیم.

مدیر سابق بورس خراسان در ارتباط با اینکه آیا ورود پدیده به بورس به مصلحت است؟ اظهار کرد: ورود پدیده به بورس به نفع همه از جمله سهامدار، شرکت و حتی بورس است و وقتی تمامی مسئولین اعم از وزیر اقتصاد و دارایی، ستاد تدبیر، استانداری و مسئولین بر این باور هستند که این پروژه باید به جریان بیفتد دلیلی برای تاخیر در این امر وجود ندارد.

طوسیان در خصوص جذب سرمایه گذار نیز گفت: اگر هیات مدیره بتواند بستر و فضا را برای سرمایه گذاری در شرکت مهیا کند، قطعا سرمایه به این پروژه ورود پیدا می کند، و با توجه به اینکه خالص ارزش دارایی های شرکت مثبت است، متقاضی زیادی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد که این اقدام می تواند از سه طریق عرضه سهام در بازار بورس، تشکیل کنسرسیوم و جذب سرمایه گذار صورت گیرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پدیده ازاول هم مثبت بود چرا وبا چه نیتی براش شایعه درست کردند خدا داند .دولت روحانی کارنامه خوبی ازخودش بجا نگذاشت . حالا سهام فروشی نباید خارج بورس میشده تقصیر نظارت ضعیفه نه مردم .
آخرین اخبار