استاندار خراسان رضوی از کشف ۶۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماهه ی نخست امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان درجلسه ی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اعلام این خبر؛ گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه 23 درصد رشد داشته است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های کاشف، بر استمرار و تداوم این روند به منظور مقابله ی جدی با این پدیده ی شوم که صدمات فراوانی به اقتصاد و تولید کشور وارد می کند؛ تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی توجه به چرخه ی مالی قاچاق کالا و اقتصاد جرم را ضروری دانست و افزود: به فرموده ی مقام معظم رهبری باید " عزم جدی بر این باشد که عمل قاچاقچی کاملاً برخلاف صرفه و همراه با خطر باشد و جنس قاچاق از پیش از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار، آماج اقدامات گوناگون این مبارزه قرار گیرد " .

رشیدیان ادامه داد: معظم له، تبلیغات متناسب و هوشمندانه و همه جانبه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد قضایی و انتظامی، قاطع را در این خصوص خاطر نشان فرمودند.

وی تاکید کرد: سیاست کلی دولت حمایت از تولید، رونق و توسعه ی اشتغال است که این مهم با استفاده از تولیدات داخلی محقق می شود و همراهی همگان را می طلبد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و بررسی راهکارهای تحقق این مهم در کمیته فرهنگی، می توان با قاچاق کالاهای خارجی مقابله کرد.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر استقرار کارشناس طلا و سنگ های قیمتی در استان، گفت: رفع این نیاز با توجه به انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها و مصرف سالانه حدود 15 تن سنگ قیمتی، ضرورتی فراتر از توصیه است.

وی با اشاره به مقابله ی جدی با عرضه ی طلای قاچاق در بازارها، گفت: برنامه ی مدیریت استان، حفظ کارگاه های طلا سازی موجود، فراوری و حمایت از صادرات این محصول برای آن دسته از واحدهایی است که به صورت قانونی فعالیت می کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بازنگری در حوزه ی مالیات برای صنف طلا فروشان به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر با جدیت دنبال می شود.

از ابتدای سال تا کنون هزار و 933 نفر در رابطه با کالای قاچاق دستگیر و 13 باند نیز متلاشی شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.