شیراز؛

چند نکته درباره کلاهبرداری رایانه ای فیشینگ

پلیس درباره کلاهبرداری رایانه ای فیشینگ هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت : فیشینگ در اصطلاح به معنای شبیه‌سازی قسمت هایی از یک سایت اینترنتی آشنا و یا معروف است که به وسیله آن بتوان کاربر را گمراه کرد و اطلاعات شخصی وی را بدست آورد.
فریبا استواری افزود: کاربران باید دقت داشته باشند که هیچ وقت شرکت‌های بزرگ چون گوگل، فیس‌بوک و یا بانک به شما ایمیلی ارسال نمی‌کنند، که از شما پسورد و یا اطلاعات محرمانه شما را بخواهند، پس در صورتی که ایمیلی با این محتویات از طرف مراکز بزرگ و رسمی دریافت کردید، مطمن باشید، فیشینگ است، چرا که هکرها ایمیل‌ها را در قالب ایمیل‌های شرکت‌های بزرگ، برای شما ارسال می‌کنند.
وی ادامه داد :این پیام‌ها و ایمیل‌های نامعتبراز سوی  هکرها ابزاری برای هک کردن حساب‌های شما و نفوذ به سیستم شما هستند،و می تواند شامل نام کاربری و کلمه‌ی عبور فرد در آن سایت یا اطلاعاتی مربوط به شماره حساب بانکی فرد و خیلی موارد دیگر باشد.
وی هدف حملات فیشینگ را دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در دنیای مجازی دانست و اضافه کرد: این پیام ها شامل پسورد‌های شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف و مشخصات حساب‌های بانکی شما است.
فريبا استواری خاطر نشان كرد: این اطلاعات جز اطلاعات شخصی و محرمانه شما می باشد که نباید هیچ کسی غیر از شما به آن دسترسی داشته باشد.
وی ادامه داد:براي تشخيص صفحه جعلی، اگر به قسمت آدرس بار جایی که آدرس سایت نوشته شده نگاه کنید، خواهید دید که در وب‌سایت رسمی هستید یا خیر، پس به این نکته توجه کنید، که آدرس سایت‌های جعلی با اندکی تفاوت بسیار شبیه آدرس سایت‌های رسمی بوده است ،پس دقت به آدرس سایت یکی از مورد‌هایی است که شما با دقت و هوشیاری  به آن می‌توانید از نفوذ هکرها به حساب خود جلوگیری کنید.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار