مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: 58 وقف جدید به ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛حجت الاسلام اسماعیل تدینی گفت: بیشترین موقوفات ثبت شده استان در این مدت به ترتیب به شهرستان های زابل با 25 مورد، زاهدان 17 مورد، ایرانشهر 10 مورد و زهک 6 مورد اختصاص دارد.

وی ادامه داد: وقف های این مدت شامل زمین مسکونی و کشاورزی، منزل و واحد تجاری بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، فرهنگی و سایر موارد وقف شده است.

وی با بیان این که وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و مستقیم در سیره‏ پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد تاکید قرار گرفته است؛ از مشارکت بسیار مطلوب مردم سیستان و بلوچستان در این امر پسندیده قدردانی کرد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی تصریح کرد: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه بر انجام وقف های مذهبی و دینی در زمینه های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار