سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر کشور با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نیشابور آغاز شد.

آغاز مسابقات فرهنگی هنری در نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مسابقات با حضور دو هزار دانش آموز در دو بخش پسران و دختران به میزبانی خراسان رضوی برگزار شده است.

براتعلی منصوریان افزود: در بخش دختران این مسابقات حدود هزار دانش آموز از سراسر کشور شرکت کرده اند.
وی گفت: این دانش آموزان به مدت چهار روز در هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینشهای ادبی، رسانه و فضای مجازی با یکدیگر رقابت می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در بخش ادبی و پژوهشی نیز مسابقات در زمینه شعر، داستان، نقد ادبی، کتابخوانی، مطالعه و تحقیق و مشاعره برگزار می شود و در بخش رسانه و فضای مجازی هم رقابتها در زمینه نشریه الکترونیکی، وبلاگ، بازیهای رایانه ای، هنرهای آوایی شامل سرود همگانی، سرود گروهی، همسرایان امور تربیتی، تکخوانی، تکنوازی، لالایی خوانی، سرود آموزشگاه، همنوازی سنتی و موسیقی پژوهی برگزار می شود.
منصوریان گفت: رقابت در عرصه هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه نیز شامل نمایش صحنه ای، نمایش عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی، نمایش زنگ تفریح، تعزیه خوانی، نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه است.
وی افزود: هنرهای دستی - تجسمی نیز شامل بخش ویژه رضوان و نقاشی دیواری مشهد می باشد.
سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در بخش دختران تا 29 مرداد ادامه دارد.

انتهای پیام//م.م

 

برچسب ها: آغاز ، مسابقات ، فرهنگی ، کشور ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.