رونق بوم گردی در روستاها با پرداخت تسهیلات، حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دبیرکمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که در نشست ساماندهی قله دماوند در آمل حضور داشت، گفت: این سازمان برای رونق و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها، تسهیلات ویژه با کارمزد اندک به متقاضیان پرداخت می کند.

محمدعلی فیاضی افزود: برای ایجاد هر اقامتگاه بوم گردی در روستاها که متناسب با گویش، پوشش، زبان، خوراک، صنایع دستی، هنرهای سنتی و ساختار اجتماعی باشد ده تا یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی گفت: 300 اقامتگاه بوم گردی امسال در 75 روستای کشور راه اندازی شده که بیشترین تعداد آن در استان کرمان بوده است.

دبیرکمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور با اشاره به شناسایی بیش از 500 روستای هدف بوم گردی در استانهای مختلف کشور گفت: پیش بینی شده است دو هزار اقامتگاه بوم گردی در این روستاها ظرفیت سازی شود.

فیاضی همچنین از ارائه آموزش های مورد نیاز به دهیاران و شوراهای روستاها و نیز متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 400 واحد اقامتگاه بوم گردی تا پایان امسال در روستاهای گردشگری کشور راه اندازی شود.

اقامتگاه بوم گردی نوعی محل اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند برخوردار از ویژگی های خاص محیطی خود هستند و به نوعی اقامتگاه های بومی و محلی اند که در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه های سنتی و محلی به مسافران خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.