مقام‌های امنیتی ولایت هلمند می‌گویند: جنگجویان طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در هلمند از سوی نظامیان پاکستانی رهبری می‌شوند.

نظامیان پاکستان جنگ هلمند علیه دولت را رهبری می کند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حکیم انگار، فرمانده زون ۵۰۵ بست در ولایت هلمند به خبرنگاران گفته است: در جنگ هلمند در برابر نیروهای نظامی کشور افراد مسلح لشکر طیبه و لشکر جنگوی مستقر در پاکستان نیز حضور دارند.

آقای انگار گفته که اسناد و شواهد کافی در اختیار دارد که  نشان می دهد جنرالان پاکستانی جنگ در این ولایت را رهبری و مدیریت می کنند.

او در این مورد گفت: این جنرالان پاکستانی نه تنها در خط نخست نبرد مسئول حملات بالای نظامیان افغان اند، بلکه سوق و اداره طالبان را  که در ولسوالی های نادعلی، گرمسیر و ناوه علیه دولت می جنگند نیز به عهده دارند.

نبرد میان نظامیان کشور و جنگجویان طالب در هفته های اخیر در چندین ولسوالی هلمند شدت یافته است و بارها این گروه تا آستانه سقوط چند ولسوالی پیش آمده است.

از سویی هم برخی کارشناسان می گویند که با وارد شدن فشار بین المللی بر پاکستان، این کشور در تلاش است تا پایگاه های اصلی طالبان و شورای کویته را در هلمند انتقال دهد.

از همین رو جنرالان نظامی پاکستان و شماری زیادی از جنگجویان خارجی برای تصرف ولایت هلمند، جنگ با نیروهای امنیتی را شدت بخشیده اند.

با این حال مقام پلیس در ولایت هلمند گفت که در حال حاضر نیروهای کماندوی ارتش تازه نفس وارد این ولایت شده اند و براساس پلان عملیاتی که  دارند به زودی یک عملیات بزرگ نظامی را به هدف باز پس گیری مناطق از دست رفته در جریان یک هفته اخیر راه اندازی خواهند کرد.

گفته می شود اکنون در  بسیاری از ولسوالی های هلمند به شمول  بخش های از شهر لشگرگاه جنگ شدید میان نیروهای دولتی و طالبان جریان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار