معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از اختصاص 5 میلیارد اعتبار برای 3 ساعت فرهنگی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا صادق‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در برنامه آموزش نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کار فرهنگی از مهمترین موارد در دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: در دانشگاه فرهنگیان مشکلات و موانع بسیاری به لحاظ زیر ساخت‌ها، نیروی انسانی و... وجود دارد چرا که زمان ایجاد دانشگاه فرهنگیان توجه چندانی به آن نشده بود.

وی ادامه داد: باید امکانات بیشتری به این مسئله اختصاص پیدا کند و حمایت‌های لازم از دانشگاه فرهنگیان بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد تا وضعیت مطلوب برای این نهاد آموزشی برقرار شود.

صادق‌زاده به بحث شورای فرهنگی، بودجه، نیروی انسانی، توجه به تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: توجه دانشگاه فرهنگیان به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه تدبیری انجام شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: باید تربیت معلم شایسته محور جایگزین تربیت علم محور شود و این تربیت باید هویت اسلامی و ایرانی را تحقق بخشد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه در رشد معلم باید تمامی ابعاد تربیتی قابل توجه قرار گیرد، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان باید کانون تحقق حیات طیبه شود.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به این نتیجه رسیده که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه به شمار آید و به دو شکل متمرکز و  غیر متمرکز در دستور کار قرار گیرد.

صادق‌زاده با بیان اینکه 5 میلیارد اعتبار برای 3 ساعت فرهنگی دانشگاه تحت عنوان پنجره باز در محوریت کرسی‌های آزاد اندیشی در انجام برنامه‌های مناسبتی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: باید برای انجام هر کار فرهنگی با شورای فرهنگی اجتماعی استان‌ها هماهنگی انجام شود که در بحث بودجه فرهنگی به دو شکل متمرکز و غیر متمرکز این ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

صادق‌زاده با تأکید بر اینکه بودجه فرهنگی غیر متمرکز 30 درصد سرانه را شامل می‌شود، یادآور شد: مسئولان فرهنگی دانشگاه باید بودجه برای برنامه‌های متمرکز و غیر متمرکز را در سه بازه زمانی برنامه ریزی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این بازه زمانی شامل نیم سال اول، نیم سال دوم و ایام تابستان است و همچنین افرادی که در تأمین بودجه و درآمد‌ها تأثیری داشته باشند از سیاست‌های تشویقی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: نظارت بر فعالیت تشکل‌ها نیز مورد توجه قرار دارد و توجه به آن‌ها در آیین‌نامه این دانشگاه لحاظ شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار