رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک گفت:در آتش سوزی هفته گذشته در منطقه جوروند(ریت کوه) بخش الوار 451 هکتار از جنگل های منطقه آسیب دید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جهانشیر سراج الدین میرقائد بیان کرد: طی چند ماه اخیر تاکنون هفت مورد آتش سوزی در الوار گرمسیری رخ داده که با تلاش دستگاه های اجرایی مهار شدند.

وی اظهار داشت: امکانات مهار آتش سوزی در منطقه باید بیشتر باشد و در این خصوص با کمبودهایی مواجه هستیم که مهار آتش سوزی را زمان بر کرده است.

امیرحمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک افزود: جنگل های بخش الوار گرمسیری از مهم ترین سرمایه های ملی می باشند که با تمام توان و تلاش باید از آنها حفاظت کرد.

وی اذعان کرد: در این راستا تعامل همه ادارات و نهادها و استفاده از توان و ظرفیت دوستداران محیط زیست و اهالی منطقه ضروری است.

بزرگی بیان داشت: در آتش سوزی اخیر مشارکت و تعامل خوبی برای مهار آتش انجام گرفت که جای تقدیر دارد و باید راهکار لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی بکار گرفته شود.

معاون فرماندار اندیمشک در بخش دیگری کشاورزی را یکی از مهم ترین فرصت های اثرگذار در ایجاد فرصت شغلی دانست و گفت:تقویت این بخش به ایجاد فرصت های شغلی و کاهش آمار بیکاری می انجامد.

غلامحسین شرافت زاده بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک نیز از تلاش دستگاه های مختلف در مهار آتش سوزی تقدیر کرد و گفت:راه حفاظت از جنگل های بخش الوار ، پیشگیری است و در صورت فرهنگ سازی از خسارات سنگین پیش آمده جلوگیری خواهد شد.

سید هدایت موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک هم در این جلسه با تشریح عملکرد کلی در حوزه کشاورزی شهرستان گفت:در تابستان جاری 560 هکتار از زمین های این شهرستان به کشت حبوبات اختصاص یافته است.

وی افزود: از این اراضی 160 هکتار به کشت لوبیا ، 395 هکتار ماش و پنج هکتار زیر کشت لوبیا سبز فرنگی اختصاص یافت.

موسوی اذعان کرد:9 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اندیمشک نیز زیر کشت تابستانه ذرت رفت که از این سطح هشت هکتار ذرت دانه ای و یک هزار ذرت علوفه ای هستند.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از 56 هزار تن ذرت دانه ای و 50 هزار تن ذرت علوفه ای از این مزارع برداشت شود .

جنگل های بلوط در منطقه ریت کوه بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک چهارشنبه 20 مرداد آتش گرفت.

این آتش سوزی با بسیج امکانات و استفاده از بالگرد پس از سه شبانه روز مهار شد

شهرستان اندیمشک 56 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این سطح سالانه 600 هزار تن انواع محصولات برداشت می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.