اصفهان؛

بهره برداری از مجهزترین مراکز تولید دارو در اصفهان

بزودی یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مجتمع های تولید داروی کشور در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،استاندار اصفهان در بازدید از مجموعه شیمی دارویی ریحانه در این استان اظهار داشت: این مجموعه به عنوان یکی از مجهزترین واحدهای تولید دارو در کشور تا یکماه آینده به بهره برداری می رسد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در فاز نخست مجموعه شیمی دارویی ریحانه ۱۵۰ نفر مشغول بکار خواهند شد، گفت: با تکمیل این کارخانه ۴۰۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

استاندار اصفهان فعالیت این مجموعه را با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی محصولات و جلوگیری از واردات حائز اهمیت دانست.

زرگرپور با بیان اینکه این شرکت مجموعه ای وابسته به نهاد مردمی و نهادی است که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بوده است، افزود: بهره برداری از این شرکت انتفاع عمومی دارد و با توجه به سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

زرگرپور گفت: امیدواریم این شرکت طبق برنامه زمانبندی شده وارد چرخه تولید شود و بتواند بخشی از نیاز دارویی کشور و استان را تامین کند.

مدیرعامل شرکت شیمی دارویی ریحانه نیز در این بازدید گفت: شرکت شیمی دارویی ریحانه برای تولید انبوه فراورده های دارویی احداث شده است.

سید مهدی موسوی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: این کارخانه در مساحت بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع و در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در جنوب شرقی اصفهان احداث شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عمده این شرکت تولید داروهای وارداتی است، افزود: رعایت ارزش های انسانی و تولید محصولات با کیفیت در رقابت با کشورهای اروپایی از اهداف این شرکت بشمار می رود.

مدیرعامل شرکت شیمی دارویی ریحانه تصریح کرد:این شرکت با بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و همگام با استانداردهای بین المللی، تولید ۲۵ محصول را در نیمه دوم سال ۹۵ و ۹۰ محصول را تا پایان سال ۹۶ در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: امکان سازی برای تاسیس پلنت تولید داروهای ضدسرطان بعنوان دومین قطب تولید داروهای ضد سرطان و تأمین نیازهای کشوری و منطقه ای و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد مقاومتی از اهداف این مجموعه است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.